ترامپ به دنبال افزایش مالیات سوخت

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در جلسه مشترک نمایندگان مجلس سنا با رئیس‌ جمهور آمریکا، دونالد ترامپ از تمایل خود برای افزایش مالیات بر سوخت خودرو سخن گفت.
تبلیغات

بر اساس گزارشی از CNN، دونالد ترامپ معتقد است افزایش مالیات سوخت فدرال (۲۵ سنت در هر گالن معادل ۳.۸ لیتر) برای بنزین و گازوئیل می‌تواند راه خوبی برای تولید درآمد باشد. این هفته ترامپ نشستی دوحزبی در کاخ سفید برای بحث در مورد گزینه‌های تأمین مالی برای طرح اخیر زیربنایی به ارزش ۱.۵ تریلیون دلار تشکیل داد. در این طرح ۲۰۰ میلیارد دلار از هزینه‌های مستقیم فدرال و باقی آن، از دولت‌های ایالتی و محلی تأمین خواهد شد.

با وجود همه ریزه‌کاری‌های سیاسی‌، جزئیات مربوط به مالیات پیشنهادی ترامپ در میان اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه متفاوت است. سناتور دموکرات تام کارپر از ایالت دلاویر در گفتگو با CNN از اختلاف دو حزب پرده برداشت. کارپر به رئیس‌جمهور ترامپ گفته که حمایت از قانون اساسی گزینه مشکلی برای قانون‌گذاران است و با این حال آن‌ها پوشش سیاسی برای انجام این کار را فراهم می‌کنند. او همچنین از بازگشت به موضوع همیشگی دولت‌ها سخن گفت و از افزایش مالیات کاربران جاده‌ها و پل‌ها حمایت کرد. 

donald trump / دونالد ترامپ

در همین حال، سناتور جمهوری‌خواه جیم اینهوف از اوکلاهما به ارزیابی کارپر انتقاد بسیاری وارد کرد و آن را «ترکیبی از اغراق و تفکر خیال‌پردازانه» دانست. اینهوف به CNN گفت:

افزایش مالیات سوخت در میان گزینه‌های بسیار زیاد روی میز قرار دارد و ترامپ قبلا از این موضوع دفاع نمی‌کرد. تمام حرف‌های اینهوف را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: «ما اگر به نتیجه برسیم کاری در این باره انجام دهیم، حتما اقدام می‌کنیم؛ اما هنوز گزینه‌های دیگری روی میز داریم.»

تمایل به کاهش مالیات سوخت توسط وزیر حمل‌ونقل الین چائو نیز اعلام شد؛ پیش از این چائو گفته بود مالیات سوخت گزینه ایده‌آلی نیست؛ اما رئیس‌جمهور هنوز به‌طور قطعی تصمیم نگرفته، پس همه‌ی گزینه‌ها روی میز است.

هزینه‌های تأمین سوخت قطعا موضوع مهمی در آمریکا محسوب می‌شود که در آن وسایل نقلیه‌ای مانند وانت‌‌ پیک‌آپ‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ به‌خوبی از عهده کار برنمی‌آیند و ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند؛ این در حالی است که تمایل بیش‌تری به خرید این دو تیپ خودرو دیده می‌شود. افزایش مالیات سوخت در صنعت حمل‌ونقل می‌تواند منجر به افزایش هزینه دیگر کالاها شود؛ دولت‌های مختلف در ایالات متحده مالیات‌های مختلفی بر سوخت اعمال می‌کنند؛ اما در جلسه اخیر ترامپ اشاره کرد که مالیات فدرال از سال ۱۹۹۳ تغییر نکرده است. شاید گفتن این حرف به معنی احتمال افزایش مالیات سوخت در آینده نزدیک باشد؛ به هر حال باید منتظر ماند تا نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با هماهنگی کاخ سفید به تصمیم جامعی برسند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات