فوجی فیلم X-H1 معرفی شد؛ سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و لرزشگیر پیشرفته ۵ محوره

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
فوجی‌فیلم X-H1 با رفع نواقص X-T2، گزینه‌ی بسیار جذابی برای کاربران دوربین‌های بدون آینه به شمار می‌رود.
تبلیغات

فوجی‌فیلم به تازگی از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. در حالی که پیش‌تر پیش‌بینی استفاده از ادامه‌ی نام‌گذاری X-T‌ می‌رفت، اما مدیران فوجی‌فیلم از سری جدید X-H رونمایی کردند. هنوز مشخص نیست آیا محصول جدیدی تحت نام  X-T معرفی خواهد شد. با این حال X-H1 را می‌توان پرچمدار فعلی دوربین‌های فوجی‌فیلم دانست که بهبود‌های گسترده‌ای نسبت به X-T2 تجربه کرده است.

دوربین فوجی فیلم X-H1

دوربین بدون آینه‌ی X-H1 از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C بهره می‌برد که پیش از این نیز در X-T2 به کار رفته بود. اما این سنسور اکنون در قلب سیستم لرزشگیر ۵ محوره تعبیه شده است تا یکی از بزرگ‌ترین نواقص نسل پیشین دوربین‌های فوجی‌فیلم برطرف شود. این لرزشگیر از سه شتاب‌سنج، سه سنسور ژیروسکوپ محوری و یک پردازنده‌ی دوهسته‌‌ای توانمند تشکیل شده است تا امکان حذف لرزش‌ها تا ۵.۵ استاپ را فراهم کند. 

در کنار تجهیز به سیستم لرزشگیر پیشرفته، فوجی فیلم دوربین جدید خود را به قابلیت‌های فیلمبرداری متعددی مجهز کرده است تا محصول جدید این شرکت در بخش فیلمبرداری نیز گزینه‌ی توانمندی به شمار آید و نیاز کاربران را به خوبی برطرف کند. فوجی‌فیلم X-H1 قابلیت فیلمبرداری DCI 4K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه در کنار فیلمبرداری با رزولوشن UHD و نرخ حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. این دوربین هم‌چنین توانایی فیلمبرداری داخلی با تنظیمات اصلاح رنگ F-Log در کنار حالت Eterna برای شبیه‌سازی فیلم‌برداری روی فیلم‌های سینمایی را نیز دارد. حداکثر نرخ انتقال اطلاعات حین فیلمبرداری نیز ۲۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه (دو برابر X-T2) است.

دوربین فوجی فیلم X-H1

فوجی‌فیلم X-H1 برخی قابلیت‌های برادر بزرگ‌تر و مدیوم‌فرمت خود را نیز به همراه دارد. پنل LCD وضعیت تنظیمات بالای دوربین و منظره‌یاب و منشور شیب‌دار منظره‌یاب، برخی قابلیت‌های جدید X-H1‌ به‌شمار می‌رود که از GFX 50S به این دوربین رسیده است.

دوربین جدید فوجی‌فیلم همانند X-T2 در صورت تجهیز به گریپ باتری، محدودیت ضبط کلیپ‌های ویدیویی را از ۱۵ به ۳۰ دقیقه افزایش داده و هم‌چنین امکان اتصال هدفون را نیز در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

دوربین بدون‌آینه فوجی‌فیلم X-H1 از ماه آینده‌ی میلادی (اسفند‌ ماه) با قیمت ۱۷۹۹ پوند برای بدنه و ۱۹۴۹ پوند به همراه گریپ باتری، به‌فروش می‌رسد.

دوربین فوجی فیلم X-H1
دوربین فوجی فیلم X-H1
دوربین فوجی فیلم X-H1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات