بوگاتی 57 SC، برنده‌ی فستیوال پاریس شد

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بوگاتی تایپ 57 SC آتلانتیک مدل ۱۹۳۶، به مقام قهرمان قهرمانان زیباترین خودروی کلاسیک دنیا در فستیوال پنینسولا رسید.
تبلیغات

 قهرمان قهرمانان خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک، از بین قهرمان هشت مسابقه سرعت که در سراسر دنیا برگزار شده بود، توسط هیئتی از متخصصان این رشته انتخاب شد .امسال پیش‌بینی‌شده بود که بوگاتی تایپ 57 SC آتلانتیک که یکی از باارزش‌ترین خودروهای جهان است به این مقام دست پیدا کند.

bugatti

اکنون در سومین سال اجرای مسابقه جایزه قهرمان قهرمانان، هشت قهرمان مسابقات اولیه در سراسر دنیا در رقابتی با عنوان فوق‌العاده‌ترین خودروی دنیا، گرد هم آمدند. اما در بسیاری از موارد ظاهراً باوجود بوگاتی تایپ 57 SC آتلانتیک این رویداد تا حدی از حالت مسابقه خارج‌شده بود و این محصول بی‌نظیر، به‌راحتی مقام قهرمانی را کسب کرد.

bugatti

 بوگاتی‌های کلاسیک، همیشه به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین خودروهای دنیا شناخته می‌شوند. مدل آتلانتیک، در سال ۱۹۷۱ باقیمت ۵۹ هزار دلار به فروش رسید. این خودرو توسط یک کلکسیونر مشهور خودرو به نام دکتر پیتر ویلیامسن خریداری شد و از آن زمان تا سال ۲۰۱۰ در خانواده او نگهداری می‌شد. در سال ۲۰۱۰ این خودرو در یک معامله خصوصی به راب والتون، مدیرعامل سوپرمارکت زنجیره‌ای والمارت؛ به قیمت ۴۰ میلیون دلار فروخته شد و رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد.

bugatti

این قهرمان قهرمانان که اکنون در مالکیت خانواده‌ی والتون و موزه اتومبیل مولین قرار دارد، در اغلب روزهای هفته به نمایش عمومی گذاشته می‌شود. تازه‌ترین نمایش عمومی این خودرو در مکانی غیر از موزه مولین، در شهر چنتیلی فرانسه بود که توسط موزه اتومبیل پیترسون لس‌آنجلس، با عنوان "نمایشگاه هنر بوگاتی" برگزار شد. در سال ۲۰۱۷ نیز، این خودرو عنوان فینالیست جایزه‌ی قهرمان قهرمانان مسابقات بهترین خودروی مسابقه‌ای را در نمایشگاه هنر و زیبایی چنتیلی، کسب کرد.

bugatti
bugatti
bugatti

سبک طراحی ایرولیت (Aérolithe) بوگاتی تایپ 57 SC آتلانتیک کوپه در سال ۱۹۳۵ توسط ژان بوگاتی انجام شد. به علت استفاده از آلیاژ الکترو منیزیوم در ساخت بدنه این خودرو، با توجه به اینکه فلز مذکور قابل جوش دادن نبود، ژان بوگاتی مجبور به استفاده از طراحی باله پشتی کوسه به‌صورت نیم‌دایره، روی سقف، کاپوت عقب و حفاظ چرخ‌های خودرو شد.

bugatti

اگرچه بوگاتی‌های آتلانتیک کوپه از آلومینیوم ساخته می‌شدند و به‌راحتی اجزای بدنه آن‌ها جوش داده می‌شد. به جهت طراحی متمایز چهار عدد از آن‌ها که به دلیل ساخته‌شدن از الکترومنیزیوم است، در میان ارزشمندترین خودروهای جهان قرار دارند. و هم‌اکنون فقط ۳ نسخه از آن‌ها موجود است.

bugatti

یکی از دو نسخه‌ی دیگر، متعلق به نام رالف لورن است.  این خودروی سیاه هم، هر زمان وارد رویدادهای رقابتی شود، پیروز نهایی خواهد بود. آخرین باری که بوگاتی آتلانتیک آقای رالف لورن به‌صورت عمومی دیده شد. در نمایشگاه کنکورسو الگانزا در سال ۲۰۱۳ بود که به طرز شگفت‌انگیزی بالاترین امتیاز را کسب کرد.

bugatti
bugatti

ژولیوس کروتا رئیس خودروهای کلاسیک بوگاتی می‌گوید:

بوگاتی تایپ 57 SC آتلانتیک جواهری گران‌بها در تاج پادشاهی خودروهاست.این خودرو شاهکار ژان بوگاتی با خطوط زیبا و جذاب و همچنین عملکرد بی‌نظیر خود در آن زمان بود.امروز ه این خودرو تجلی میراث بوگاتی از قدرت بی‌نظیر و طراحی زیبا را به نمایش می‌گذارد.

کروتا افزود:

این مدل با شماره شاسی 57374 اولین بوگاتی تایپ 57 SC آتلانتیک بود که ساخته شد و تنها خودرو بانام کوپه ائرو موجود می‌باشند. زیرا دو خودروی اول که بسیار شبیه طراحی مفهومی آئرولیت بودند.

پیتر مولین بنیان‌گذار و مدیرعامل موزه خودروی مولین دراین‌باره می‌فرماید:

بوگاتی آتلانتیک نقطه اوج همه چیز در طراحی فرانسوی خودرو می‌باشد و به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان مونالیزای جهان خودرو شناخته می‌شود. از طراحی منحنی این خودرو که به‌نوعی امضای آن محسوب می‌شود تا پرچ‌های روی بدنه که از صنعت هوانوردی الهام گرفته‌شده است توسط ژان بوگاتی از آلومینیوم براق طراحی و ساخته‌شده است. این خودرو واقعاً یک شاهکار هنری محسوب می‌شود.من بسیار مفتخرم که این اثر هنری را با عده‌ای از بزرگانی که لیاقت آن رادارند به اشتراک می‌گذارم.
bugatti

راب والتون یکی از مالکان این خودرو می‌گوید:

برنده شدن در میان هفت نامزد دیگر بسیار خیره‌کننده و جالب‌توجه است. این جایزه به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم به عقب برگردیم و کیفیت و زیبایی بهترین خودروهای کلاسیک که امروزه وجود دارد را تحسین کنیم.برای علاقه‌مندان خودروها مانند من این‌یک شادی بی‌نظیر است.این قهرمان قهرمانان خودروهای کلاسیک که امسال به پاریس سفرکرده است اخیراً در هفته خودروی مونتری نیز شرکت کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات