تاکسی‌ لندن اولین مدل الکتریکی را دریافت کرد

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تاکسی‌های لندن به عنوان نمادی جدایی ناپذیر از هویت پایتخت انگلستان محسوب می‌شوند. حال با گسترش خودروهای الکتریکی، شرکت تاکسیرانی شهر لندن با همکاری جیلی چین، از مدل الکتریکی با همان چهره همیشگی رونمایی کرد.
تبلیغات

در اوایل تابستان گذشته شرکت تاکسیرانی لندن از اولین کالسکه سیاه الکتریکی خود رونمایی کرد. تاکسی TX eCity ماه گذشته تأییدیه‌های مورد نیاز برای حمل مسافر در پایتخت انگلستان را دریافت کرد و اولین نمونه آن به نمایندگی فروش تاکسی‌های مشکی لندن منتقل شده است.

تاکسی‌

سوییچ اولین تاکسی الکتریکی TX این شرکت که اکنون تحت مالکیت جیلی چین قرار دارد ، به دست دیوید هریس ۴۶ ساله ازچینگفورد خواهد رسید. این فرد علاقمند به تنیس اولین راننده تاکسی بود که در اواسط سال گذشته برای دریافت تاکسی‌های مشکی الکتریکی جدید ثبت نام کرد. طبق گزارش، شرکت تاکسی‌های لندن انتظار دارد که هریس با استفاده از این تاکسی الکتریکی ماهیانه ۶۰۰ یورو در هزینه‌های خود نسبت به تاکسی دیزلی فعلی، صرفه جویی خواهد کرد.

tx-ecity

خودروی TX ecity با تولید الکتریسیته به وسیله یک ژنراتور بنزینی خود علاوه بر باطری‌های تعبیه شده در آن شعاع حرکتی خود را افزایش می‌دهد. این مدل با هر بارشارژ کامل باطری‌ها، ۸۰ مایل یا ۱۳۰ کیلومتر را طی می‌کند. اما با استفاده از موتور کوچک بنزینی خود که برای تولید الکتریسیته به کار می‌رود، می‌تواند ۴۰۰ مایل یا ۶۴۳ کیلومتر را طی کند. با توجه به برنامه روزانه هریس برای رفت و برگشت به فرودگاه هیترو لندن، او قادر خواهد بود که این مسیر را بدون هیچ گونه آلایندگی بپیماید.

tx ecity

هر تاکسی TX Ecity شامل فضای کافی برای ۶ مسافر، مسیر دسترسی صندلی چرخ دار، سوکت شارژ برای لپ تاپ و پورت‌های usb برایگوشی‌های هوشمند و همچنین سرویس wifi برای مشتریان می‌شود. سقفافتابی پانورامیک نیز به مسافران کمک می‌کند تا گردشی آرام را درخیابان‌های لندن تجربه کنند.

TX eCity

هریس به زودی مالکیت تاکسی مشکی براق و الکتریکی خود را به‌دست می‌آورد و اولین مسافر خود را از نزدیکی شرکت که در شمال لندن قرار دارد، سوار خواهد کرد. شرکت سازنده می‌گوید از ماه‌های بعد صدها تاکسی الکتریکی TX Ecity را به تدریج وارد ناوگان تاکسی‌های لندن می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات