افزایش سهم اپل در بازار موبایل و کاهش سهم سامسونگ در سال ۲۰۱۸

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق پیش‌بینی TrendForce، امسال سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزایش و سهم سامسونگ کاهش پیدا می‌کند.
تبلیغات

ترندفورس اعلام کرده که فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ کمتر از انتظار بوده و رشد فروش، در سال جاری ممکن است به ۲.۸ درصد کاهش یابد. براساس گزارش ترندفورس تنها دو برند تجاری در سال جاری میلادی رشد فروش را به روشنی تجربه خواهند کرد.

TrendForce پیش‌بینی کرده است که یکی از این دو برند اپل خواهد بود؛ اپل در سال ۲۰۱۷ رتبه‌ی دوم تولید گوشی‌های هوشمند را به‌دست آورد، اما برای سال جاری برنامه‌ای متفاوت دارد و در تلاش است سه مدل گوشی جدید و جذاب معرفی و عرضه کند. همچنین ویژگی تشخیص چهره (Face ID)، به همراه افزایش حافظه و بهبود عملکرد باعث می‌شود افراد بیشتری محصولات این شرکت را خریداری کنند. طبق گزارش TrendForce انتظار می‌رود حجم تولید سالانه آیفون به دلیل توسعه فروش اپل در بازار هند تا ۶ درصد افزایش یابد.

طبق این پیش‌بینی سهم اپل در بازار جهانی که در حال حاضر ۱۵.۲ درصد است به ۱۵.۷ افزایش می‌یابد و سهم سامسونگ در بازار از ۲۱.۹ درصد به ۲۱.۳ درصد کاهش خواهد یافت.

نوکیا احتمالا دوباره به اوج باز می‌گردد

بر اساس گزارش TrendForce، نوکیا به لطف حضور در هند، جایگاه شماره دو را به خود اختصاص داده است. همکاری نوکیا با HMD و FIH موبایل در سال ۲۰۱۷ شروع خوبی بود و در نخستین سال شروع دوباره‌اش توانست ۱۱.۵ میلیون دستگاه گوشی تولید کند.

نوکیا نه تنها از همکاری با FIH موبایل سود می‌برد، بلکه تعرفه واردات گوشی را نیز به هندوستان پرداخت نمی‌کند، چراکه کارخانه‌های این شرکت در هند قرار دارند. در نتیجه انتظار می‌رود سهم فروش نوکیا از بازار جهانی در سال‌های آینده به سرعت رشد کند.

انتظار می‌رود حجم تولید سامسونگ در سال ۵ درصد کاهش یابد. این شرکت می‌گوید که سری A و J سامسونگ بسیار موفق بوده‌ است.

انتظار می‌رود تغییر طراحی صفحه نمایش ویژگی اصلی تلفن‌های هوشمند امسال باشد.

برند‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ با تمرکز به نسبت ۱۸ به ۹ در صفحه نمایش‌ و دوربین دوگانه، به دنبال افزایش رضایت کاربران و افزودن امکانات جدید و مدرن هستند. TrendForce می‌گوید:

آیفون همچنان به تولید دستگاه‌های دارای قابلیت Face ID ادامه خواهد داد. گوشی‌های اندرویدی دارای اثرانگشت زیر صفحه نمایش و حسگر تشخیص چهره سه بعدی تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه نخواهند رسید.

بلومبرگ دیروز طی گزارشی اعلام کرده است که گوگل قصد دارد از طراحی آیفون 10 در گوشی‌های هوشمند نسل بعدی خود استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات