پرداخت حقوق ایلان ماسک در قبال بهبود عملکرد تسلا

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک فقط در صورت بهبود عملکرد شرکت تسلا قادر به دریافت حقوق از این شرکت خواهد بود.
تبلیغات

شبکه خبری رویترز به نقل از شرکت خودروسازی تسلا گفت: ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت تنها در صورت افزایش ارزش سهام و عملکرد خوب شرکت قادر به دریافت حقوق و پاداش خواهد بود.

این شرکت درطی بیانیه‌ای اعلام کرد: ایلان ماسک هیچ گونه پاداش و حقوقی اعم از پول نقد یا سود سهام دریافت نخواهد کرد و تمام حقوق دریافتی وی به میزان  بهبود عملکرد شرکت وابسته خواهد بود و این قانون به هیچ‌وجه تغییر نخواهد کرد.

ماسک در صورتی که با راه‌کارهای خود موفق به افزایش میزان فروش شرکت تسلا شود و همچنین مراحل عملیاتی و تولیدی مورد نظر شرکت را فراهم آورد پاداشی معادل ۱۰ سال سود شرکت را در طی چند مرحله دریافت خواهد کرد.

 این سبک از دریافت حقوق شاید در میان مدیرعاملان و کارآفرینان عجیب باشد. اکثر موسسان استارتاپ‌ها و شرکت‌ها پس از رسیدن به موفقیت نسبی به دنبال دریافت حقوق ثابت بالا هستند. این در حالی است که ایلان ماسک با تصویب چنین قانونی در شرکتش، روندی را برای ساختارشکنی این قوانین شروع کرده است.

به هر حال تصمیم ایلان ماسک و تسلا نشان می‌دهد در این شرکت درآمد هیچ‌کس قابل تضمین نیست. به بیان دیگر تمام افراد و حتی موسس شرکت، مجبور خواهند بود با تلاش بسیار، در مرحله‌ی اول سوددهی شرکت و در نهایت درآمد خود را تامین کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات