کوالکام و برودکام ۲۵ بهمن‌ماه مذاکره می‌کنند

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع نزدیک اعلام کرده‌اند که دو کمپانی برودکام و کوالکام روز ۲۵ بهمن‌ماه برای توافق روی پیشنهاد ۱۲۱ میلیارد دلاری برودکام پشت میز مذاکره خواهند نشست.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، دو کمپانی برودکام و کوالکام روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه برای مذاکره در رابطه با پیشنهاد ۱۲۱ میلیارد دلاری برودکام پشت میز مذاکره خواهند نشست. شنیده‌ها نشان از این دارند که این اولین باری است که دو کمپانی با یکدیگر در این خصوص مذاکره خواهند کرد.

این مذاکره در حالی صورت می‌پذیرد که هفته‌ی گذشته برودکام مبلغ پیشنهادی برای تصاحب کوالکام را از ۷۰ دلار به ۸۲ دلار به ازای هر سهم افزایش داد که حجم کلی معامله را به ۱۲۱ میلیارد دلار افزایش می‌دهد. کوالکام هفته‌ی پیش در اولین واکنش به پیشنهاد جدید، اعلام کرد که ۱۲۱ میلیارد دلار پیشنهادشده بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی این کمپانی است.

برودکام پس از ارائه‌ی پیشنهاد، از کوالکام برای برگزاری نشستی دوطرفه طی روزهای آخر هفته‌ی گذشته دعوت کرده بود؛ ولی این موضوع در هفته‌ی گذشته محقق نشد و چهارشنبه‌ی همین هفته شاهد برگزاری نشستی بین دو کمپانی خواهیم بود.

هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با جزئیات این نشست ارائه نشده است؛ ولی به نظر می‌رسد هدف از این تصاحب، تحکیم موقعیت برودکام در بازار تراشه‌های بی‌سیم مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و در کل، گجت‌های دیجیتال است. کوالکام به‌عنوان یکی از پیشگامان تولید تراشه‌ی مبتنی بر فناوری 5G امید بسیار زیادی برای کسب سهم بزرگی از بازار این حوزه دارد. برودکام نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌ و تجهیزات بی‌سیم، بخش عمده‌ای از بازار این حوزه را مال خود کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، برودکام برای اینکه در تصاحب کوالکام با مشکلی از سوی رگولاتوری‌ها روبه‌رو نشود، باید دو بخش از کمپانی کوالکام شامل بخش تراشه‌های بی‌سیم و تراشه‌های RF Front End را به فروش برساند. در صورت فروش این دو بخش، برودکام می‌تواند به‌راحتی و بدون نگرانی از تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کوالکام را به زیر پرچم خود ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات