نسل جدید اتوبوس الکتریکی ولوو معرفی شد

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ولوو یکی از بزرگان صنعت اتوبوس‌ شهری در دنیا است. با توجه به رشد روزافزون پیشرانه‌های الکتریکی، این خودروساز سوئدی از نسل جدید اتوبوس‌ برقی 7900 رونمایی کرد.
تبلیغات

ولوو از نسخه جدید اتوبوس الکتریکی 7900 رونمایی کرد. این مدل برای افزایش شعاع حرکتی به باطری‌های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ کیلووات ساعت مجهز شده است که بالاترین مدل آن، توانایی طی ۲۰۰ کیلومتر دارد. در این مدل، ولوو از دو نوع سیستم شارژ CCS combo plag و oppcharge که برای شارژ از طریق سقف اتوبوس طراحی‌ شده است، استفاده می‌کند.

volvo 7900

اولین موعد تحویل این اتوبوس‌های الکتریکی جدید برای انتهای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی‌ شده است. با توجه به ظرفیت بیشتر باطری‌ها نسبت به نسل قبل، این اتوبوس می‌تواند مسافت‌های به‌مراتب طولانی‌تری در مقایسه با نمونه‌های مشابه طی کند. این شرایط باعث فعالیت و خدمت‌رسانی بیشتر اتوبوس در طول روز می‌شود. این اتوبوس‌ها از گزینه‌های متنوع شارژ باطری استفاده می‌کنند. به‌طور مثال در پایان مسیر از سیستم شارژ سریع oppcharge بهره می‌برند یا از طریق کابل CCS که یک استاندارد اروپایی برای شارژ وسایل نقلیه از طریق شبکه برق سراسری است، باطری‌های خود را شارژ می‌کنند.

Volvo 7900 Electric BUS

ولوو این اتوبوس الکتریکی را برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی اتوبوس Kortrijk بلژیک در معرض دید همگان قرار داد. ولوو اتوبوس‌های الکتریکی خود را در قالب یک بسته کامل تعمیر و نگهداری عرضه می‌کند که در آن، نگهداری از وسیله نقلیه و همچنین باطری‌های آن با یک هزینه ثابت ماهیانه امکان‌پذیر است. برخی از مشخصات این اتوبوس الکتریکی ولوو به شرح زیر است:

  • اتوبوس شهری تمام الکتریکی با دو محور ۱۲ متری، سقف کوتاه و سه در
  • صدای بسیار پایین و آلایندگی صفر
  • ۸۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به اتوبوس‌های دیزلی مشابه
  • شارژ باطری‌ها از دو روش oppcharge یا CCS (شارژ باطری ۲۵۰ کیلووات ساعت فقط از طریق CCSامکان‌پذیر است.)
  • شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری بسته به شرایط اقلیمی و نوع رانندگی
  • سیستم پیشرفته هدایت خودرو ولوو و همچنین سامانه هشدار تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار

هاکان اگنوال، رئیس بخش اتوبوس شرکت ولوو، در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

عرضه‌ی این اتوبوس یک اقدام بسیار مهم در راستای تولید وسایل نقلیه الکتریکی است. باعرضه این اتوبوس الکتریکی ما حداکثر انعطاف‌پذیری را به مشتریان خود ارائه می‌دهیم. با به کار بردن باطری‌های جدید و ظرفیت بیشتر در این اتوبوس، نیاز به شارژ مجدد آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در زمان اوج شلوغی شهر می‌توانند ساعات طولانی‌تری بدون توقف به خدمت‌رسانی ادامه دهند. حتی در شهرهایی با مسیرهای کوتاه‌تر نیز کارایی این اتوبوس در طول روز افزایش‌ می‌یابد و از شب و زمان توقف می‌توان برای شارژ باطری‌ها استفاده کرد. 

او در ادامه بیان کرد که با افزایش تقاضا برای اتوبوس‌های الکتریکی در دنیا و به‌طور ویژه در اروپا، ما می‌توانیم راه‌ حل‌های حمل‌ونقل عمومی خود را ارائه دهیم که نسبت به نسل‌های پیشین‌ کارایی بهتر و ایمن‌تری دارند و میزان آلایندگی آن نیز صفر است.

volvo 7900

جان لیدمن مدیر تولید اتوبوس‌های شهری ولوو در اروپا، می‌گوید:

خریداران ما می‌توانند سیستم شارژ متناسب با وضعیت حمل‌ونقل خود را انتخاب کنند. برای مثال سوکت شارژ CCS برای زمان توقف اتوبوس‌ها در پارکینگ بسیار مناسب هستند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات