مشخصات منتسب به اسنپدراگون 670 کوالکام فاش شد

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در گزارش جدید وین‌فیوچر، مشخصات تراشه‌ی مورد انتظار اسنپدراگون ۶۷۰ کوالکام فاش شده است.
تبلیغات

اواخر سال گذشته‌ی میلادی خبرهای مختلفی در مورد رونمایی از تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در رسانه‌های دنیای فناوری منتشر شد و حالا نوبت به تراشه‌ی میان‌رده و مورد انتظار اسنپدراگون ۶۷۰ است. طبق گزارش‌ وین‌فیوچر، این پردازنده‌ی میان‌رده قرار است جایگزین اسنپدراگون ۶۶۰ شود و با معماری ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد.

استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری در ساخت این تراشه، به مصرف پایین و بهینه‌ی آن کمک شایانی خواهد کرد؛ تراشه‌های بالارده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ نیز از این معماری استفاده می‌کنند. طبق اطلاعات منتشرشده، اسنپدراگون ۶۷۰ به کلاستر بهبودیافته‌ی Cortex A55 با ۶ هسته‌ی کم‌مصرف موسوم به Kyro 300 Silver مجهز خواهد شد؛ کلاستر قوی‌تر از دو هسته‌ی Cprtex A75 با نام Kyro 300 Gold استفاده خواهد کرد. فرکانس هسته‌های کم‌مصرف و قوی دستگاه به ترتیب روی ۱.۷ و ۲.۶ گیگاهرتز تنظیم شده است؛‌ چنین ترکیبی از هسته‌ها و فرکانس‌ آن‌ها، عملکردی بین اسنپدارگون ۶۶۰ و ۸۴۵ به ارمغان خواهد آورد.

طبق اطلاعات منتشرشده، هر کلاستر این تراشه ۳۲ کیلوبایت کش L1 در کنار ۱۲۸ کیلوبایت کش L2 و ۱۰۲۴ کیلوبایت کش L3 خواهد داشت. واحد گرافیکی آدرنو ۶۱۵ که با اسنپدراگون ۶۷۰ جفت می‌شود، در فرکانسی بین ۴۳۰ و ۶۵۰ مگاهرتز عمل خواهد کرد و برای فعالیت‌های گرافیکی سنگین، حالت توربو با فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز در نظر گرفته شده است. این واحد گرافیکی از دوربین دوگانه و به احتمال زیاد گوشی‌هایی با چهار دوربین پشتیبانی خواهد کرد؛ حداکثر رزولوشن این دوربین‌ها مشخص نشده است؛ اما به احتمال فراوان ترکیب دوربین‌ ۱۳ و ۲۳ مگاپیکسلی در این تراشه در دسترس خواهد بود.

تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدید کوالکام به مودم X2x کوالکام مجهز خواهد شد و در حالت تئوری قادر به دستیابی به سرعتی معادل یک گیگابیت در ثانیه خواهد بود. دو استاندارد حافظه‌ی فلش UFS و eMMC 5.1 توسط این تراشه‌ی جدید پشتیبانی می‌شود. پیش از این در گزارش‌هایی در ماه دسامبر سال گذشته، شاهد مشخصات دیگری از این تراشه بودیم که در برخی از بخش‌ها با گزارش جدید در تضاد است. هنوز از زمان معرفی این تراشه اطلاعاتی منتشر نشده است؛ با این حال MWC فرصت مناسبی برای معرفی این تراشه فراهم خواهد آورد. گمانه‌زنی‌ها از عرضه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی خبر می‌دهند و این مسئله احتمال حضور این تراشه در MWC را افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات