تصویر هواوی پی 20 با دکمه‌ی فیزیکی هوم و دوربین سه‎گانه منتشر شد

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر رندر منتشرشده، گوشی پرچم‌دار هواوی پی ۲۰ را با دوربین سه‌گانه و پنل پشتی از جنس شیشه نشان می‌دهد.
تبلیغات

در طی چند روز اخیر، تصاویر رندر اعضای جدید سری «پی» گوشی‌های هواوی منتشر شده و به دنبال افشای تصاویر مدل «پی ۲۰ پلاس» و «پی ۲۰ لایت»، حساب کاربری OnLeakes@ تصاویر مربوط به مدل استاندارد سری «پی ۲۰» را ارائه داده است.

جانشین گوشی پی ۱۰ هواوی، طراحی مشابه مدل «پلاس» خواهد داشت؛ البته در برخی موارد، این گوشی از مدل ۶ اینچی متمایز شده است. در ابتدا به شباهت‌های مدل پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس نگاهی خواهیم داشت و سپس، تفاوت‌ها آن‌ دو را مقایسه می‌کنیم. هر دو مدل، طراحی مشابه آیفون ۱۰ اپل خواهند داشت و در بالای نمایشگر آن‌ها، بریدگی وجود دارد؛ در پنل پشتی نیز شباهت‌ها بین این دو گوشی جلب‌ توجه می‌کند؛ مدل استاندارد پرچم‌داران جدید هواوی به دوربین سه‌گانه مجهز شده است و پنل پشتی از جنس شیشه دارد.

در لبه‌ی پایین گوشی پی ۲۰، درگاه USB نوع C گنجانده شده است و دو بلندگو دیده می‌شود و در لبه‌ی بالایی، گیرنده مادون قرمز (IR Blaster) قابل مشاهده است. در لبه‌ی پایین، جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس هواوی با یک‌دیگر مشابه هستند. ایوان بلس مدعی است پی ۲۰ به صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی مجهز خواهد شد و مدل «پلاس» با صفحه‌نمایش ۶ اینچی همراه خواهد بود. با اینکه  تصویر مدل «پلاس» بدون دکمه‌ی هوم و حسگر اثر انگشت منتشر شده بود، عضو جدید سری «پی» گوشی‌های هواوی از یک دکمه‌ی فیزیکی هوم در پایین نمایشگر خود استفاده می‌کند؛ بااین‌حال گفته می‏‌شود فبلت ۶ اینچی هواوی در یک مدل آزمایشی دیگر با دکمه‌ی فیزیکی هوم توسعه یافته است. به همین جهت، مشخص نیست آیا دکمه‌ی هوم وجه‌تمایز جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از یک‌دیگر خواهد بود یا خیر. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در این مورد با یک‌دیگر تفاوت دارند و مدل «پرو» فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم است و از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند. صرف‌ نظر از طراحی نهایی پی ۲۰ پلاس، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف نخواهد شد.

دیگر مشخصه‌ای که باعث تفاوت میان مدل‌های رده‌بالا از سری «پی» شده، مربوط به کلید تنظیم صدا است؛ نسخه ۶ اینچی از یک کلید یکپارچه صدا در لبه سمت راست خود استفاده می‌کند اما به‌نظر می‌رسد نسخه کوچک‌تر آن، از دو کلید مجزا برای تنظیم صدا بهره می‌گیرد. باید اشاره کرد که کلیدهای تنظیم صدا مانند مدل «پلاس» در لبه‌ی سمت راست گوشی و در بالای دکمه‌ی پاور قرار دارد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، پی ۲۰ احتمالاً از مادون قرمز استفاده خواهد کرد؛ بااین‌حال به‌ نظر می‌رسد این مدل فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. گفته می‌شود این مدل، نزدیک به ۷.۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و با احتساب برآمدگی دوربین، ضخامت جانشین پی ۱۰ به ۹.۷ میلی‌متر می‌رسد. در مقایسه با مدل «پلاس»، ضخامت پی ۲۰ نزدیک به ۰.۲ میلی‌متر کم‌تر است؛ البته بدون آنکه برآمدگی دوربین را در محاسبات وارد کنیم.

با اینکه مشخصات نهایی جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به‌صورت کامل فاش نشده است، انتظار داریم این دو مدل از نظر دوربین، حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی و ظرفیت با یک‌دیگر تفاوت داشته باشند. احتمالاً پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس به لنزهای متفاوتی مجهز خواهند شد که دهانه دیافراگم متمایز دارند.

ایوان بلس، پیش‌تر اعلام کرده بود هر دو مدل از گوشی‌های رده‌بالای سری «پی» می‌توانند تصاویری با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل ثبت کنند؛ زوم هیبریدی ۵ برابری از دیگر مشخصات احتمالی جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس است. هواوی، بهبود دوربین سلفی را از یاد نبرده است و قابلیتی برای اعضای جدید سری «پی» در نظر گرفته خواهد شد که ثبت تصاویر سلفی ۲۴ مگاپیکسلی را ممکن می‌سازد. گفته می‌شود لنزهای مورد استفاده در پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی، ۱۰۰ درصد نور بیشتری جذب خواهند کرد و از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای عکاسی، نظیر فریم‌بندی خودکار استفاده می‌کنند. ضمن اینکه اطلاعات به‌دست‌آمده از فرم‌ور یک گوشی با اسم‌ رمز Emily به عرضه نسل جدید پی ۱۰ با سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۱ و رام EMUI 8.1 اشاره دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات