اپل آتش گرفتن ایرپاد را بررسی می‌کند

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که قرار نیست شاهد پایان آتش‌ گرفتن گجت‌های الکترونیکی باشیم؛ در آخرین مورد گزارش‌شده، ایرپاد اپل آتش گرفته است.
تبلیغات

آتش گرفتن لوازم الکترونیکی مصرفی قطعا چیز جدیدی نیست؛ اما از زمان فاجعه‌ای که برای سامسونگ گلکسی نوت ۷ رخ داد، مصرف‌کنندگان و رسانه‌ها و حتی دولت‌ها به‌منظور آگاهی از حوادث مشابه، اخبار این نوع از لوازم را با دقت دنبال می‌کنند. در نمونه‌ای از آتش‌سوزی که اخیرا رخ داده است، شاهد پدیده‌ی عجیب آتش گرفتن ایر‌پاد‌ بی‌سیم اپل‌ هستیم؛ محصولی که اپل به‌عنوان راه‌ حلی برای حذف جک‌ ۳.۵ میلیمتری از گوشی‌های خود معرفی کرد. خوشبختانه این انفجار زمانی اتفاق افتاده که گوشی‌های ایرپاد در گوش جیسون کلون، صاحب آن‌ نبوده است.

براساس اظهارات کلون، هنگامی که او در باشگاهی در سن‌پترزبورگ مشغول گوش دادن به موسیقی بود، متوجه دود سفیدی می‌شود که در حال خروج از گوش سمت راست است. او می‌گوید در هنگام خارج شدن دود سفید، هیچ‌گونه احساسی مبنی بر ناراحتی یا گرمای حاصل از آتش‌ یا چیزی مشابه آن تجربه نکرده و فقط دود خارج شده است.

خوشبختانه کلون حضور ذهن داشت و فورا گوشی‌ها را از گوش خود خارج کرد. او آن‌ها را در همان حالتی که بودند روی تجهیزات تمرین ورزشی خود گذاشت و به‌دنبال کمک گرفتن از دیگران برای بررسی این مشکل رفت؛ اما زمانی‌که برگشت، مشاهده کرد که گوشی سمت چپ ایر‌پاد به‌طور کامل سوخته است؛ در‌حالی‌که گوشی سمت چپ کاملا سالم بود.

همانند بسیاری از آتش‌سوزی‌ها که تا به حال برای لوازم الکترونیکی مصرفی رخ داده، مظنون اصلی این اتفاق نیز باتری این محصول است. به هر حال باتری‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که قابل اشتعال هستند و این موضوعی است که ما باید آن را قبول کنیم. اما یا وجود موادی که در فرایند ساخت باتری استفاده می‌شود، آن‌ها هیچ‌گاه به خودی خود آتش نمی‌گیرند؛ مگر اینکه دچار برخی از نواقص فنی در فرایند تولید شده باشند (مانند نمونه‌ای که در گلکسی نوت ۷ شاهد بودیم) یا در اثر سوانحی به آن‌ها آسیب داخلی وارد شود و مواردی از این دست.

باتوجه به اینکه کلون به دلیل خارج کردن گوشی‌ها از گوش خود و ترک محل شاهد سوختن کامل ایرپاد‌ نبوده است، نمی‌تواند دقیقا توضیح بدهد که چه اتفاقی بعد از خارج کردن آن‌ها از گوشش افتاده است. البته اپل از این موضوع مطلع است؛ اما در حال حاضر هیچ توجیهی برای آن ندارد. این اولین‌بار است که گزارشی مبنی بر آتش‌ گرفتن ایرپاد منتشر شده و خوشبختانه تلنگری برای اپل محسوب می‌شود که در صورت بی‌توجهی، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات