وانت‌های جدید تویوتا سری TRD، رونمایی شدند

نسخه‌های تیونینگ‌شده از پیکاپ‌های آف‌رود تویوتا توندرا، تاکوما و 4رانر با سیستم تعلیق بهتر و کابین بهبودیافته معرفی شدند. این سری، TRD PRO نام دارند.

تویوتا در نمایشگاه خودروی شیکاگو از سری TRD Pro مدل‌های آماده آف‌رود خودروهای تاکوما، 4رانر و توندرا رونمایی خواهد کرد که با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در سیستم تعلیق برای رانندگی در انواع زمین‌های ناهموار همراه هستند. علاوه بر مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری، اکنون آن‌ها از کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی بای‌پس داخلی فاکس استفاده می‌کنند. برای هر سه خودرو نیز سه رنگ مختلف سفید (Super White)، سیاه میدنایت متالیک (Midnight Black Metallic)‌ و رنگ انحصاری سری TRD یعنی آبی جادو (Voodoo Blue) در دسترس خواهد بود.

در کمک‌فنرهای فاکس مناطق گذرگاهی چندگانه وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در ابتدا نرم باشند؛ اما هنگامی که پیستون داخلی از آن‌ها عبور می‌کند، به‌مرور سفت می‌شوند. مخازن خارجی در عقب حجم روغن را افزایش می‌دهند تا عملکرد تعلیق نرم‌تر باشد و حفاظ کمک‌فنر قطعات را از گرد و غبار محافظت می‌کند تا دچار خرابی نشود.

تغییرات سیستم تعلیق خودروی تویوتا تاکوما TRD پرو ۲۰۱۹، در هنگام ناهموار شدن جاده به آن کمک زیادی می‌کنند. فنرها ارتفاع سواری جلو را به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند و یک میله موج‌گیر بزرگ‌تر در جلو برای فرمان‌پذیری بهتر وجود دارد. در قسمت پایین خودرو سینی زیر موتور از اجزای مکانیکی مهم محافظت می‌کند و با حروف قرمزرنگ TRD مشخص می‌شود. رینگ‌های ۱۶ اینچی سیاه، ارتفاع خودرو را در جلو و عقب به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند و در لاستیک‌های مخصوص زمین‌های ناهموار و صعب‌العبور (لاستیک‌ همه‌جارو) گودیر رانگلر کِولار (Goodyear Wrangler Kevlar) قرار می‌گیرند.

اصلاحات بیرونی خودرو شامل چراغ‌های عقب و مه‌شکن LED، قاب‌های سیاه در اطراف چراغ‌های عقب و خروجی اگزوز کرومی سیاه‌رنگ است. خریداران همچنین می‌توانند ورودی هوای صحرایی TRD را به‌صورت اختیاری انتخاب کنند که در کنار ستون جلوی خودرو بالا می‌آید و به پیشرانه اجازه می‌دهد که از هوای بدون گردوغبار تنفس کند.

Toyota TRD Pro

کابین آماده‌ی آف‌رود تویوتا تاکوما (Tacoma) مکان خوبی برای ماجراجویی خواهد بود. ناوبری بخش استاندارد از سیستم اطلاعات و سرگرمی است و ساب‌ووفر نیز برای استریو وجود دارد. صندلی‌های چرمی دارای آرم TRD Pro روی پشت‌سری‌ها هستند و آرم این برند تجاری روی پادری‌های کف خودرو نیز وجود دارد.

خریدارانی که به دنبال کابین کوچک‌تر با قابلیت‌های مشابه تاکوما هستند، می‌توانند نسخه TRD Pro خودروی تویوتا توندرا (Tundra) را انتخاب کنند. فنرهای اصلاح‌شده سیستم تعلیق این خودرو ۵ سانتی‌متر به ارتفاع سواری جلو و ۳.۸۱ سانتی‌متر به کورس چرخ اضافه می‌کنند. این قطعات همچنین بیش از ۵ سانتی‌متر به کورس چرخ‌های عقب می‌افزایند؛ در نهایت سینی زیر موتور در زیر خودرو از اجزای مهم در جاده‌های ناهموار و سخت محافظت می‌کند.

تویوتا توندرا TRD پرو همانند خودروی تاکوما در اطراف چراغ‌های LED جلو از زه‌های سیاه استفاده می‌کند که چراغ‌های مه‌شکن را نیز می‌پوشانند. روی کاپوت بادگیر جدیدی نصب شده است و رینگ‌های ۱۸ اینچی پنج پره سیاه‌رنگ BBS، وزن فنربندی‌نشده خودرو را به میزان ۶ کیلوگرم کاهش می‌دهند؛ همچنین یک جفت خروجی اگزوز سیاه از عقب خودرو بیرون می‌آید. فضای داخلی کابین از جمله صندلی‌های چرمی، پادری‌های کف خودرو و نشان موجود در کنسول مرکزی با آرم TRD Pro تزئین می‌شوند؛ این تزئینات همراه با دوخت قرمز، فضای جالبی به داخل خودرو می‌بخشد.

toyota 4runner 2019 / تویوتا 4رانر آف‌رود

در نهایت نسخه TRD Pro خودروی 4رانر (4Runner) نیز تغییرات مشابهی دارد که از آن جمله می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن LED و قاب دودی در اطراف چراغ‌های جلو اشاره کرد. فنرهای ارتقاءیافته، ارتفاع سواری و کورس چرخ جلو را به میزان ۲.۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند. در قسمت زیرین خودرو نیز سینی موتور با آرم TRD وجود دارد؛ رینگ‌های ۱۷ اینچی سیاه، ۲.۵ سانتی‌متر به ارتفاع سواری خودرو می‌افزایند و از لاستیک‌‌های همه‌جارو مخصوص زمین‌های ناهموار نیتو ترا گراپلر (Nitto Terra Grappler) بهره می‌برند. باربند سقفی استاندارد مکانی خوب برای قرار دادن اسباب و وسایل لازم در گشت‌وگذار صحرایی فراهم می‌کند که واقعا برای این خودروی آف‌رود ضروری به نظر می‌رسد. در داخل کابین ترکیب مشابهی از آرم TRD برای تزئین خودرو وجود دارد و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی به‌صورت استاندارد همراه با قابلیت ناوبری ارائه می‌شود.

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده