افزایش قیمت مجدد درانتظار لاستیک خودرو

یک‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه تیر سال جاری قیمت لاستیک خودرو ۹درصد افزایش یافت، تولیدکنندگان باردیگر خواستار افزایش قیمت هستند.
تبلیغات

تایر ازجمله کالا‌هایی است که به‌دلیل وابستگی صنعت حمل‌و‌نقل به آن، از اهمیت خاصی برخوردار است و نقش حیاتی در امور تجاری دارد. قیمت تایر در تیر سال جاری با موافقت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۹درصد افزایش یافت؛ اما تولیدکنندگان لاستیک خودرو به‌دلیل افزایش قیمت ارز و مواداولیه، باردیگر افزایش قیمت این کالا را خواستار شدند. تولیدکنندگان لاستیک این‌بار به‌دنبال افزایش ۳۰درصدی هستند و درخواست خود را به سازمان حمایت نیز ارائه کرده‌اند.

مصطفی تنها انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر لاستیک

مصطفی تنها، سخن‌گوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر، دراین‌باره گفت:

در تأمین مواداولیه‌ی داخلی با مشکل مواجه‌ایم. قیمت‌ها شناور است و حتی برخی از تولیدکنندگان مواداولیه اعلام می‌کنند اگر با قیمت ما موافقت نکنید، تولید را متوقف می‌کنیم. همه‌ی مواداولیه‌ی ما جزو گروه یک کالایی نیستند و ارز لازم برای بخشی از آن‌ها ازطریق سامانه‌ی نیما تأمین می‌شود.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر، درخواست افزایش ۳۰درصدی قیمت به سازمان حمایت ارائه شده است:

سازمان حمایت مراحل کارشناسی را انجام داده و منتظر اعلام نتیجه هستیم. کارخانجات لاستیک‌سازی کشور نمی‌توانند با ضرر تولید کنند و اگر بخواهند با زیان به تولید ادامه دهند، به‌مرورزمان از تولید بازمی‌مانند؛ بنابراین، ناچار به افزایش قیمت هستند.
لاستیک تایر کارخانه لاستیک

درحالی تولیدکنندگان به‌دلیل افزایش قیمت ارز درخواست افزایش قیمت داده‌اند که دولت در جدیدترین اقدام برای حمایت از تولید داخل اعلام کرد ماده‌ی اولیه‌ی تولید لاستیک (کائوچوی طبیعی) با قرارگیری در گروه یک کالایی شامل دریافت ارز ۴۲۰۰تومانی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات