مک لارن 720S اسپایدر معرفی شد

یک‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مک‌لارن نسخه‌ی روباز یا اسپایدر 720S را با سقف فیبر کربنی که تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۱۱ ثانیه باز و بسته می‌شود، معرفی کرده است.
تبلیغات

پس از تازه‌سازی سری اولتیمیت با هایپراسپرت مخصوص پیست سنا و همین‌طور هایپر جی‌تی سه‌نفره‌ی اسپیدتیل، حالا مک‌لارن با رونمایی از 720S اسپایدر به سراغ سری سوپر خود رفته است. تاکنون مسابقات درگ زیادی از 720S کوپه دیده شده که در اکثر آن‌ها، این سوپراسپرت بریتانیایی عملکردی فوق‌العاده را به نمایش گذاشته است و حالا خبر خوب اینکه نسخه‌ی روباز 720S هم دقیقاً مثل نسخه‌ی کوپه ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

McLaren 720S Spider

مک‌لارن با کشف راهی برای محدود کردن افزایش وزن در 720S اسپایدر به این مهم دست پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای که ساختار پیچیده‌ی سقف تنها ۴۹ کیلوگرم به وزن این خودرو افزوده است. به‌عبارت‌دیگر، وزن خشک 720S اسپایدر تنها ۱۳۳۲ کیلوگرم بوده که به گفته‌ی مک‌لارن از نزدیک‌ترین رقیبش ۸۸ کیلوگرم سبک‌تر است. هرچند سازنده‌ی بریتانیایی نامی از این رقیب نبرده اما به‌وضوح می‌توان فهمید که به فراری 488 اسپایدر اشاره کرده است.

McLaren 720S Spider

اما 720S اسپایدر برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷.۹ ثانیه زمان نیاز دارد که یک‌دهم ثانیه بیشتر از مدل کوپه است. هنگامی‌ که سقف 720S اسپایدر بسته باشد، مثل نسخه‌ی کوپه می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما وقتی سقف آن باز باشد، این عدد به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند که تقریباً مشابه رقیب ایتالیایی است.

McLaren 720S Spider

مک‌لارن با توسعه‌ی یک سقف جمع‌شونده‌ی الکتریکی جدید توانسته وزن سوپراسپرت روباز خود را پایین نگه دارد. این سقف، پانل فیبر کربنی یک‌تکه‌ای است که ظرف تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته می‌شود و دقیقاً ۶ ثانیه از سقف مدل قبلی 650S اسپایدر سریع‌تر است. یکی دیگر از پیشرفت‌های 720S اسپایدر افزایش سرعتی است که امکان باز و بسته کردن سقف در آن وجود دارد. این سرعت از ۳۰ کیلومتر بر ساعت در 650S اسپایدر به ۵۰ کیلومتر بر ساعت در 720S اسپایدر افزایش یافته است.

McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider

مک‌لارن همچنین اشاره کرده است که داخل 720S اسپایدر همانند یک کتابخانه، ساکت است. در این خودرو هنگام بسته بودن سقف، کابین به‌طور قابل‌توجهی از 650S ساکت‌تر است و به لطف پتنتRHT مک‌لارن، در همه‌ی زمینه‌ها بهبود را تجربه کرده؛ در حالی‌ که دید رو به بیرون در 720S اسپایدر نیز ۱۲ درصد نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است. در همین حال، با پرداخت هزینه‌ی اضافی امکان سفارش آپشن RHT با قاب فیبر کربنی هم وجود دارد که در این صورت نور بیشتری از طریق سقف وارد کابین می‌شود و از آنجایی‌ که شیشه‌ی سقف از نوع الکتروکرومیک است، راننده می‌تواند به‌سادگی با فشردن یک دکمه آن‌را تیره یا شفاف کند.

McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider

در سینه‌ی 720S اسپایدر مثل برادر کوپه‌اش همان قلب ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است که این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی SSG به چرخ‌های ۲۰ اینچی عقب انتقال پیدا می‌کند. این جعبه‌دنده از حالت‌های مختلف راحت، اسپرت و پیست هم برخوردار است.

McLaren 720S Spider

باز هم مثل نسخه‌ی کوپه، این سوپراسپرت روباز در سه نسخه‌ی استاندارد، عملکردی و لوکس قابل خریداری است و مجموعاً ۲۳ رنگ بیرونی مختلف برای آن قابل انتخاب است. مک‌لارن پیش‌ از این پذیرش سفارش‌های خرید 720S را آغاز کرده است. قیمت پایه‌ی این خودرو در ایالات‌ متحده از ۳۱۵ هزار دلار آغاز می‌شود و از اسفندماه اولین نمونه‌های آن به خریداران تحویل داده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات