استون مارتین DB6 کلاسیک با پیشرانه تمام برقی، رونمایی شد

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌دنبال موج تبدیل خودروهای کلاسیک به محصولات الکتریکی، استون مارتین هم خودروی DB6 MkII ولانته مدل ۱۹۷۰ را برقی کرد.
تبلیغات

پس از پیش‌قراولی جگوار در تبدیل خودروی کلاسیک به مدل برقی، استون مارتین هم این مسیر را دنبال می‌کند و اولین مدلی که این تبدیل را تجربه کرد، استون مارتین DB6 MkII ولانته مدل ۱۹۷۰ است. 

Aston Martin DB6 MkII Volante / استون مارتین ولانته

جگوار در سال گذشته پیشرانه‌ی مدل ای-تایپ (E-Type) را با موفقیت تعویض کرد و به‌جای آن در سیستم محرکه از باتری و موتور الکتریکی بهره برد. توانایی جگوار خبر از اتفاقات آینده داشت و این خودروساز بریتانیایی تائید کرد که برنامه‌هایی برای تولید مدل‌های بازسازی‌شده دارد. تجهیزات جگوار برای الکتریکی کردن خودروهای کلاسیک نیز همانند استون مارتین، کاملا‌ً برگشت‌پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را به حالت اول با موتور تمام بنزینی، بازگرداند.

Aston Martin RapidE

استون مارتین رپید الکتریکی

با استفاده از تجارب به‌دست آمده از توسعه گزینه‌ی الکتریکی برای سدان Rapide در سال ۲۰۱۹، بخش خودروی کلاسیک این شرکت با نام استون مارتین ورکس (Aston Martin Works) روی برقی کردن محصولات کار می‌کند. استون مارتین از واحدی جامع با نام کاست (Cassette) استفاده کرده است که روی پایه‌های پیشرانه‌ی بنزینی و جعبه‌دنده اصلی قرار می‌گیرد. 

این کاست حاوی باتری، موتور برقی و واحد کنترل الکتریکی است و از کابل‌های خارجی برای ارسال انرژی به سیستم‌های مختلف خودروی الکتریکی بهره می‌برد. یک صفحه‌نمایش کوچک مخفی در فضای داخل کابین، تمام اطلاعات حیاتی برای کارکرد سیستم را به راننده نشان می‌دهد.

Aston Martin DB6 MkII Volante / استون مارتین ولانته

پس از ارزیابی مدل مفهومی اولیه و ساخت استون مارتین DB6 MkII ولانته، این شرکت به‌دنبال برقی‌سازی نسخه‌های مشتریان در کارخانه‌ی نیوپورت پگنل است. نیوپورت پگنل هم‌اکنون مقر بخش خودروهای کلاسیک استون مارتین است و انتظار می‌رود که این برنامه طی سال ۲۰۱۹ و تحت عنوان Heritage EV آغاز شود. 

Aston Martin DB6 MkII Volante / استون مارتین ولانته

استون مارتین هنوز مشخصات یا قیمت این خودروی برقی تبدیل‌شده را اعلام نکرده است. اما برای مقایسه بد نیست بدانید که رقیب آن یعنی جگوار ای-تایپ، از موتور الکتریکی با قدرت ۲۹۵ اسب‌بخار، باتری لیتیون یون ۴۰ کیلووات‌ساعت و شعاع حرکتی حدود ۲۷۰ کیلومتر استفاده می‌کند. 

درحالی‌که برخی از شهرهای بزرگ مناطق بدون آلایندگی در محیط‌های شلوغ معرفی می‌کنند، استون مارتین قصد دارد با کمک «میراث خودروی الکتریکی» راهی برای آینده ایجاد کند. این شرکت می‌داند که در آینده دنیا به سمت تولید محصولات بدون آلایندگی برای محیط زیست حرکت می‌کند و قصد دارد میراث خودروهای کلاسیک خود را با تغییرات روز مطابقت دهد تا بتوانند در آن دوران در جاده‌ها تردد کنند. 

Aston Martin DB6 MkII Volante / استون مارتین ولانته

اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما از فشارهای محیطی و اجتماعی که طی سال‌های آینده تهدید به محدود شدن استفاده از خودروی کلاسیک خواهند کرد، بسیار آگاه هستیم. طرح ما برای قرن دوم تاریخ استون مارتین، نه‌تنها شامل مدل‌های جدید و آینده می‌شود، بلکه میراث گران‌بهای کلاسیک ما را نیز محافظت می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات