فعال بازار بیت کوین در آفریقای جنوبی شکنجه شد

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
آدم‌ربایان در آفریقای جنوبی یکی از تاجران بیت‌کوین را دزدیدند و او را شکنجه دادند. آدم‌ربایان این فرد را ازطریق فیسبوک پیدا کرده بودند.
تبلیغات

فعال بازار بیت کوین (Trader) از لانسریا آفریقای جنوبی تجربه‌ای نزدیک به مرگ را پس از ربوده‌شدن به‌وسیله‌ی چند مهاجم و ازدست‌دادن مقدار زیادی از دارایی‌هایش ازسر گذراند. آدم‌ربایان این سرمایه‌گذار بازار ارز دیجیتال را بیهوش کردند و پس از شکنجه و زدوخورد، مبالغ مدنظرشان را از او دریافت کردند.

این تاجر در خبرگزاری‌ها با نام اندرو معرفی شد. او در مصاحبه با یکی از خبرگزاران محلی با نام Soweto Urban داستان دزدیده و شکنجه‌شدن خود را شرح داد. آدم‌ربایان ازطریق رابطی در فیسبوک با او ارتباط برقرار و برای ایراد سخنرانی درباره‌ی ارز دیجیتال دعوتش کردند. این رویداد دروغین، در خیابان Natui در Meadowlands برگزار می‌شد.

اندرو تعریف می‌کند پس از ورود به مکان ناشناخته در ساعت سیزده، با شش نفر رو‌به‌رو شده است. یپی یکی از آن‌ها از پشت به او حمله کرد و با پارچه‌ای آغشته به داروی خواب‌آور تقریبا بیهوشش کرد. اندرو پس از به‌هوش‌آمدن خود را در محاصره‌ی پنج فرد شامل دو زن و سه مرد دید که بلافاصله او را شکنجه دادند.

درادامه‌ی ماجرا، آدم‌ربایان از اندرو خواستند رمز حساب بانکی First National Bank و کیف پول ارز دیجیتال خود را بگوید که با مخالفت او رو‌به‌رو می‌شوند. درنهایت، او زیرفشار مجبور شد حدود ۵۹هزار دلار بیت کوین به کیف پول آدم‌ربایان و ۷۲۰۰ دلار نیز به حساب بانکی این افراد واریز کرد. اندرو علاوه‌بر این پو‌ل‌ و ارز دیجیتال، ۲۰۰ دلار وجه نقد و دو گوشی آیفون و دو لپ‌تاپ نیز ازدست داد.

درحال‌حاضر، اندرو در بیمارستان Alberton Union بستری است و روند درمانش را پیگیری می‌کند. این پرونده نیز برای بررسی‌های بیشتر به پلیس محلی ارجاع داده شد.

در ابتدای سال جاری میلادی، فردی ۶۵ساله در کیپ‌تاون به‌نام لیاقت پارکر دزدیده شد و پس‌ازآنکه خانواده‌اش پنجاه بیت‌کوین به آدم‌ربایان پرداخت کردند، با زحمت فراوان آزاد شد. این تاجر پنجاه روز در حبس آدم‌ربایان بود تا اینکه خانواده‌اش پول لازم را تهیه و پرداخت کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات