اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر وب‌سایت Quora افشا شد

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در پی بروز یک شکاف امنیتی در وب‌سایت پربازدید Quora، اطلاعات مربوط به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر شامل اسم، آدرس و حتی پسوردهای ‌آن‌ها لو رفته است.
تبلیغات

وب‌سایت بزرگ Quora که در دسته‌ی وب‌سایت‌های پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد و روزانه میزبان میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا است، ساعاتی پیش به‌صورت رسمی تایید کرد که در پی بروز یک شکاف امنیتی (Data Breach)، اطلاعات مربوط به ۱۰۰ میلیون نفر از کاربرانش لو رفته است. 

بر اساس اطلاعیه‌ی منتشرشده از سوی مدیرعامل این وب‌سایت، اطلاعات لورفته شامل نام، آدرس و مواردی دیگری می‌شود؛ در این اطلاعیه آمده است: «اطلاعات مربوط به حساب کاربری، شامل نام، آدرس ایمیل، پسوردهای رمزنگاری‌شده و همچنین داده‌های عمومی دیگری نظیر سوال‌های پرسیده‌شده، جواب‌ها،‌ کامنت‌ها و لایک‌ها لو رفته‌اند. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ حتی برخی از محتوای غیرعمومی نیز شامل پیام‌های خصوصی و دیسلایک‌ها در این شکاف امنیتی لو رفته‌اند. البته به‌خاطر داشته باشید که عده‌ی بسیار کمی از کاربران Quora اقدام به فرستادن پیام خصوصی می‌کنند.»

Quora می‌گوید که در روز سی‌ام نوامبر ۲۰۱۸ (۹ آذر ۱۳۹۷) متوجه بروز این اتفاق شده و تحقیقاتش در این مورد هنوز ادامه دارد. وب‌سایت Quora در پی بروز این شکاف امنیتی، تمامی کاربران را از حسابشان خارج و آن‌ها را مجبور کرد تا رمز عبور خود را ریست کنند. 

Quora می‌گوید که داده‌های مربوط به رمز عبور کاربران هش (Hash) شده بودند تا از این طریق هکرها نتوانند از آن‌ها استفاده کنند و احتمالا از این بابت نگرانی‌ای متوجه کاربران نیست؛ اما آن‌ها بهتر است برای حصول اطمینان، رمز عبور خود را تغییر دهند.

این وب‌سایت از زمان بروز این اتفاق، ایمیل‌هایی را برای کاربرانش فرستاده و آن‌ها را از این موضوع مطلع کرده است. گفتنی است که مدتی پیش،‌ آمازون نیز با مشکلی مشابه مواجه شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات