اولین تماس تصویری 5G با گوشی سامسونگ برقرار شد

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از اپراتورهای کره‌ی جنوبی با استفاده از گوشی هوشمند سامسونگ اولین تماس ویدیویی 5G جهان را برقرار کرد.
تبلیغات

به‌تازگی اپراتورهای اصلی کره‌ی جنوبی، شبکه‌های 5G تجاری خود را راه‌اندازی کرده‌اند. اولین تماس ویدیویی بر بستر این شبکه با یک گوشی سامسونگ برقرار شد. پیش از این هم شاهد استفاده از تجهیزات این شرکت برای آزمایش شبکه‌ی 5G در شرایط کنترل‌شده بوده‌ایم. این تماس از طریق شبکه‌ی 5G تجاری اپراتور SK Telecom برقرار شده است.

سه اپراتور SK Telecom، KT و LG Uplus شبکه‌های 5G خود را در کره‌ی جنوبی راه‌اندازی کرده‌اند. البته فعلا فقط مشترکین شرکتی قادر به استفاده از خدمات آن هستند؛ چراکه تا عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G تا اسفند (مارس) امسال چند ماهی باقی مانده است. در آن زمان، کاربران معمولی نیز قادر به تجربه‌ی نسل بعدی شبکه‌ی ارتباطی موبایل خواهند بود.

شبکه‌ی تجاری 5G راه‌اندازی‌شده در کره‌ی جنوبی تاکنون ۱۳ شهر بزرگ این کشور را تحت پوشش قرار داده است. شهرهای سئول، سونگنام، هونسانگ و جزیره جوجو از جمله‌ی این مناطق هستند. اپراتورها قول داده‌اند که پیش از ورود گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری در سال ۲۰۱۹ به بازار، تمام نقاط کره را به این شبکه تجهیز کنند.

پارک ژانگ‌هو، مدیر عامل SK Telecom، با برقراری اولین تماس تصویری 5G، به‌طور رسمی استفاده از این شبکه را کلید زد. این تماس از مرکز کنترل تماس SK Telecom در شهر بوندانگ استان گیونگی به یکی از مدیران این شرکت در دفتر مرکزی آن در سئول برقرار شد. برای برقراری این تماس ویدیویی از یک از گوشی‌های نمونه‌ی اولیه مجهز به 5G سامسونگ استفاده شد. دی‌جی کُه، مدیر سامسونگ، گفت که این شرکت برای سرعت‌بخشی به تجاری‌سازی فناوری 5G همکاری نزدیکی با SK Telecom داشته است.

احتمال دارد گوشی مورد استفاده برای انجام این کار نمونه‌‌ی مجهز به 5G گلکسی S10 سامسونگ بوده باشد؛ هرچند دستگاه قابل مشاهده در تصویر به گلکسی S9 پلاس شباهت بیشتری دارد. در هرصورت چندان فرقی نمی‌کند؛ نکته‌ی مهم، پشتیبانی سامسونگ از فناوری ۵جی در گوشی‌های هوشمند آینده خود است.

انتظار می‌رود که اولین گوشی 5G سامسونگ در اسفندماه امسال روانه بازار شود. گفته می‌شود که این شرکت مدل جداگانه‌ای از گوشی گلکسی اس ۱۰ را با قابلیت پشتیبانی از 5G معرفی خواهد کرد. مسلماً این مدل فقط در کشورهایی عرضه می‌شود که این فناوری را تحت پوشش قرار داده باشند. کاربران آمریکایی نیز قادر به خرید این مدل هستند. طبق برآوردها، اپراتورهای این کشور در اوایل سال میلادی آینده شبکه‌ی 5G را راه‌اندازی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات