مدیاتک با تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی قصد ورود به بازار گوشی‌های بالارده را دارد

یک‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک قصد دارد با تراشه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی، نیازهای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند رده بالا را پوشش داده و وارد این حوزه از بازار شود.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار منتشرشده از سوی Digitimes، مدیاتک قصد دارد تراشه‌ی مورد نیاز گوشی‌های هوشمند بالارده را در بازار تأمین کند. در گزارش اخیر اشاره شده که شرکت تایوانی مدیاتک، با برخی از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند بازار همچون اپل، سامسونگ و شیائومی مذاکره کرده است تا بتواند فرصت‌هایی برای همکاری تجاری با این شرکت‌ها برای خود فراهم کند.

مدیاتک بیشتر به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که تراشه‌های با کیفیت بالای آن در محصولات میان‌رده و رده پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین رویکرد باعث شده است که این شرکت از بازار پرچم‌دارها دور بماند.

در پیش گرفتن سیاست عرضه‌ی تراشه‌های رده بالا برای گوشی‌های هوشمند رده پایین، سیاستی است که مدیاتک به منظور گرفتن سهمی از بازار تراشه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در پیش گرفته بود؛ حال آنکه همین سیاست به‌عنوان شمشیری دو لبه عمل کرده و مدیاتک را از ورود به بازار پرچم‌داران و گوشی‌های هوشمند رده بالا بازداشته است. همین موضوع باعث شده تا مدیاتک نتواند جذابیتی برای تراشه‌ی هلیو X30 ایجاد کند و در نتیجه تولید و توسعه‌ی تراشه‌های هلیو X را برای دستگاه‌های بالارده متوقف کند.

مدیاتک قصد دارد با توسعه تراشه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی، تراشه‌های خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله بازار کامپیوتر، ارتباطات، لوازم الکترونیکی مصرفی و صنایع خودروسازی عرضه کند؛ البته درباره‌ی بازار گوشی‌های هوشمند باید این واقعیت را مورد توجه قرار دهد که چندین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، تراشه‌های مورد نیاز خود را با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی تولید می‌کنند. کوالکام بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه در بازار آمریکا است، حال آنکه آینده‌ی کوالکام و وضعیت این شرکت به حکمی بستگی دارد که ماه آینده کمیسیون تجارت فدرال (FTC) صادر خواهد شد.

مدیاتک پردازنده هلیو P90 را با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی برای دستگاه‌های میان‌رده معرفی کرد. SoC جدید مدیاتک با طراحی لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده و از پردازنده‌ی چند هسته‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی (APU) بهره می‌برد. کارایی مبتنی بر هوش مصنوعی تراشه‌ی جدید، ۴ برابر تراشه‌های پی ۶۰ و پی ۷۰ است. APU تراشه‌ی هلیو پی ۹۰ اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بتوانند امکان گرفتن عکس‌های با کیفیت بالاتری را اختیار دارندگان گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ی بازار قرار دهند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات