تصاحب شرکت NXP توسط کوالکام منتفی شد

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
با اعلام رسمی کوالکام، این شرکت دیگر در پی تصاحب NXP نیست؛ جنگ تجاری آمریکا و چین باعث شد یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های چند سال اخیر بین شرکت‌ها، شکل نگیرد.
تبلیغات

کوالکام روز گذشته ضمن رد پیشنهاد کاخ سفید برای تصاحب شرکت هلندی NXP Semiconductors در ازای پرداخت مبلغ ۴۴ میلیارد دلار، اعلام کرد که به‌دلیل پایان ضرب‌الاجل اعلام‌شده، دیگر تمایلی تصاحب NXP ندارد.

Qualcomm که امروزه بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه‌های موبایلی به‌شمار می‌آید، پیشتر در پی تصاحب شرکت NXP بود؛ اما این شرکت در ماه ژوئیه  به‌دنبال اینکه نتوانست مجوز رگولاتوری چین را دریافت کند،‌ از تصاحب NXP منصرف شد. اتفاقی که دلیل اصلی به‌وقوع نپیوستن آن، به جنگ تجاری اخیرا بین آمریکا و چین مربوط می‌شود.

در پی جلسه‌ی اخیر بین دونالد ترامپ و شی‌ جین‌پینگ، رؤسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه‌ی برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ در کشور آرژانتین، کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت که چین درصدد بود تا مجوز رگولاتوری را به کوالکام بدهد، اما کوالکام طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ چشم‌اندازی برای وقوع این اتفاق نمی‌بیند.

نماینده‌ای از کوالکام در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفته است: «گرچه از دیدگاه‌های مطرح‌شده توسط پرزیدنت ترامپ و شی جین‌پینگ در خصوص پیشنهاد خرید NXP متشکریم، اما باید بگوییم که ضرب‌الاجل ما به پایان رسیده است و این معامله دیگر صورت نخواهد گرفت. کوالکام این موضوع را تمام‌شده می‌داند.»

رگولاتورهای چینی تاکنون نسبت به این ماجرا واکنش نشان نداده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات