DJI Osmo Pocket رونمایی شد؛ کوچک‌ترین گیمبال سه‌محوره‌ دنیا

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مطالعه 4 دقیقه
Osmo Pocket جدیدترین گیمبال شرکت DJI است که توانایی ضبط ویدیوی 4K 60fps را دارد و کوچک‌ترین گیمبال سه‌محوره‌ی دنیا به‌شمار می‌آید.
تبلیغات

شرکت DJI اخیرا از گیمبال جدید خود تحت عنوان Osmo Pocket رونمایی کرده است؛ این گیمبال که از سنسوری ۱/۲.۳ اینچ (بخوانید یک روی دو ممیز سه اینچ) بهره‌مند است، توانایی ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را دارد و می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و بیت‌ریت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ضبط کند. 

DJI Osmo Pocket همچنین توانایی این را دارد که ویدیوهای حرکت آهسته (اسلو موشن)‌ 1080p را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به‌ثبت برساند. این گیمبال، با بهره‌مندی از دو میکروفون داخلی می‌تواند صداها را با کیفیتِ بالایی ضبط کند، یکی از این میکروفون‌ها در قسمت پایینی دوربین و دیگری در قسمت پشتی آن قرار می‌گیرند. گفتنی است که این میکروفون‌ها از فناوری حذف نویز برخودار هستند و می‌توانند صداهای اضافی پس‌زمینه را تا حد امکان کم کنند.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

شرکت دی‌جی‌آی به‌منظور ضبط ویدیو، حرکت در بخش‌های مختلف منوی اصلی و انتخاب حالت‌های مختلف تصویربرداری، نمایشگری لمسی با اندازه‌ی یک اینچ را در این گیمبال قرار داده است.

کاربر می‌تواند به‌سادگی یکی از حالت‌های تصویربرداری ActiveTrack (برای ردیابی یک سوژه)، FaceTrack (نسخه‌ی پیشرفته‌تر ActiveTrack که می‌تواند روی چهره‌ی افرادی خاص تمرکز و آن‌ها را دنبال کند)، FPV Mode ،Timelapse & Motionlapse و Panorama را انتخاب کند. 

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

اگر کاربر حس کند که نمایشگر یک اینچی این گیمبال نمی‌تواند نیازهایش را برآورده سازد،‌ می‌تواند به‌راحتی گوشی هوشمند خود را از طریق درگاه USB Type-C به آن متصل کند؛ کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند دستگاه خود را به Osmo Pocket متصل و با بهره‌گیری از اپلیکیشن DJI Mimo آن را کنترل کنند.

از طریق این اپلیکیشن می‌توان تصویر زنده‌ی نمایشگر اصلی این گیمبال را مشاهده کرد و همچنین از دو حالت جدید (مخصوص اپلیکیشن) به‌ نام‌های Story و Pro بهره گرفت.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

حالت Story با ارائه‌ی ده الگوی از پیش آماده که شامل حرکات کامل دوربین و آهنگ پس‌زمینه می‌شود، در تلاش است تا پروسه‌ی تولید ویدیو را برای کاربر ساده کند؛ در ضمن، می‌توان پس از ضبط ویدیو نیز تغییرات جالبی را در آن اعمال کرد.

پس از اتمام فرآیند ضبط ویدیو، اپلیکیشن DJI Mimo آن را به شما نشان می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد که ویدیوی یادشده را در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک‌ بگذارید.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

از طرفی دیگر، حالت Pro که پیشتر آن را در تعدادی دیگر از محصولات DJI دیده‌ایم،‌ به کاربر امکان می‌دهد تا کنترل کاملی روی تمامی تنظیمات دوربین داشته باشد. این حالت تصویربرداری همان‌طور که از نامش پیدا است (Pro به‌معنای حرفه‌ای) بیشتر مخصوص افراد حرفه‌ای است.

DJI مدعی شده است که باتری این گیمبال جدید می‌تواند به‌مدت دو ساعت مداوم، به ضبط ویدیو 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بپردازد. این شرکت در کنار رونمایی از این گیمبال،‌ از تعدادی لوازم جانبی نیز برای آن پرده‌برداری کرده است.

گیمبال DJI Osmo Pocket / دی جی آی

بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند به‌همراه Osmo Pocket، لوازمی نظیر قاب ضدآب، کنترلری ویژه، کیت توسعه، قابی مخصوص برای شارژ کردن، آداپتوری ۳.۵ میلی‌متری و... را برای دسترسی به امکانات بیشتر تهیه کنند.

گیمبال DJI Osmo Pocket که ۳۴۹ دلار قیمت دارد، از هم‌اکنون برای پیش‌خرید در وب‌سایت رسمی دی‌جی‌آی در دسترس است. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای ویدیوی رسمی معرفی این گیمبال بنشینید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات