زوم‌اپ: Pixaloop؛ جان‌بخشیدن به تصاویر ساکن

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
Pixaloop اپلیکیشنی است که متحرک‌کردن عکس‌ها را بسیار ساده و سرگرم‌کننده می‌کند و جلوه‌ای تازه به تصاویرتان می‌تواند ببخشد.
تبلیغات

شاید شما هم در شبکه‌های اجتماعی به تصاویر ساکنی برخورد کرده باشید که فقط بخشی از آن‌ها متحرک است. روش‌های مختلفی برای ساختن این نوع تصاویر وجود دارد. یکی از آن‌ها فیلم‌گرفتن و ثابت‌کردن بخشی از آن است که دشواری‌های خاص خود را دارد. برای مثال، اینکه در طول ثبت فیلم، دستگاه باید کاملا ثابت باشد تا به نتیجه‌ی مطلوبی برسیم که شاید در برخی شرایط ممکن نباشد. روش دیگر تولید این تصاویر پویا، گرفتن عکس به‌شکل عادی و سپس متحرک‌کردن بخش انتخابی آن است. در این قسمت از زوم‌اپ، اپلیکیشنی را معرفی می‌کنیم که از روش دوم برای جان‌بخشیدن به تصاویر استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن Pixaloop نام دارد و محصول Lightricks است که شاید بیشتر با اپلیکیشن‌های معروفی مانند Facetune و Enlight شناخته شود که هر دو، اپلیکیشن‌های محبوبی در زمینه‌ی ویرایش تصاویر هستند. پیکسالوپ، تنها اپلیکیشن موجود برای متحرک‌کردن عکس‌های ساکن نیست؛ اما یکی از ساده‌ترین آن‌ها برای انجام این کار است.

روش متحرک‌کردن عکس‌های ساکن به این شکل است که کاربر بخش‌هایی از تصویر را انتخاب و جهت حرکتشان را مشخص می‌کند که قرار است متحرک باشند. اگر بخش‌های ثابتی در مجاورت قسمت‌های متحرک قرار داشت، آن‌ها را به‌عنوان اجزای ثابت نشانه‌گذاری می‌کند. پیکسالوپ این فرایند را در قالب رابط کاربری ساده‌ای ارائه می‌دهد و درکنار آن، افکت‌ها و قابلیت‌های متنوعی نیز دارد.

آنچه پس از اجرای Pixaloop برای اولین‌بار با آن مواجه می‌شوید، راهنمای ویدئویی بخش‌های اصلی اپلیکیشن است که بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد. پس از گذشتن از این مرحله و واردشدن به بخش اصلی اپلیکیشن، در صورت نیاز می‌توان ازطریق دکمه‌ی راهنما که به‌شکل کتاب است و در قسمت بالای سمت راست صفحه قرار دارد، به راهنمای ویدئویی بخش‌های محتلف دسترسی داشت.

برای درست‌کردن پروژه‌ی جدید مطابق شکل زیر با زدن دکمه‌ی مرتبط وارد قسمت پروژه‌ها می‌شویم و عکس مدنظر را از بین عکس‌های گوشی انتخاب می‌کنیم. توجه کنید در این مرحله، نیاز است اجازه‌ی دسترسی به عکس‌های گوشی را برای این اپلیکیشن تأیید کنیم.

Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ

پس از انتخاب عکس، در نوار پایین صفحه‌ی اصلی چند گزینه برای متحرک‌کردن بخش‌های مختلف تصویر وجود دارد که درادامه، هریک را توضیح می‌دهیم.

متحرک‌کردن اجزای داخل تصویر

اولین گزینه Animate نام دارد. در این بخش، ابزارهای مختلفی داریم که کمک می‌کنند بخش‌های متحرک و ساکن تصویر را برای اپلیکیشن مشخص کنیم. اولین گزینه در این بخش Path نام دارد که با انتخاب آن می‌توانیم جهت حرکت را روی قسمت دلخواه رسم کنیم (شکل سمت چپ. دقت کنید می‌توان با انتخاب گزینه‌ی پخش، اثر تغییرات ایجادشده را به‌صورت لحظه‌ای مشاهد کرد). دومین گزینه‌ Anchor است که امکان می‌دهد نقاط ثابت تصویر را مشخص کنیم (شکل میانی). فقط کافی است یک‌بار نقاط مدنظر را لمس کنیم؛ مثلا‌ برای متحرک‌کردن این تصویر می‌خواهیم دودهای دنباله‌ی هواپیما‌ها حرکت کنند؛ اما خود هواپیماها ساکن باشند. سومین گزینه Geometric است که امکان می‌دهد جهت حرکت عکس را دقیق‌تر انتخاب کنیم. ناگفته نماند این قابلیت، از قابلیت‌های پولی Pixaloop است. با انتخاب گزینه‌ی Remove و لمس هرکدام از تغییرات قسمت قبلی، می‌توان آن را پاک کرد. گزینه‌ی Speed نیز سرعت حرکت را تعیین می‌کند (شکل سمت راست).

Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ

روش دیگر برای مشخص‌کردن قسمت‌های ثابت، استفاده از ابزار Freeze و Unfreeze است که با استفاده از آن‌ها می‌توان محدوده‌ای ساکن را مشخص کرد (شکل سمت چپ). به‌عنوان مثال، برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب درباره‌ی این تصویر هواپیماها بهتر است به‌جای استفاده از Anchor از ابزار Freeze استفاده کنیم. گزینه‌ی آخر نیز Loop است که به ما سه انتخاب برای نحوه‌ی تکرارشدن تصویر می‌دهد (شکل سمت راست).

Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ

آسمان و ابرهای متحرک

ابزار دوم در صفحه‌ی اصلی Sky نام دارد. در این بخش، شکل مناسب را از بین گزینه‌های موجود می‌توانیم انتخاب کنیم و سپس با لمس سه نقطه‌ی ظاهرشده روی افکت انتخابی، شدت و ویژگی‌های آن را تنظیم کنیم.

Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ

افزودن اشیاء و افکت‌های مختلف

گزینه‌های Overlay و Element در صفحه‌ی اصلی، امکان افزودن افکت‌های مختلف، مانند برف‌وباران یا قراردادن شکل، مانند آتش یا پروانه را فراهم می‌کنند.

Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ

افکت‌های دوربین

در قسمت Camera FX نیز می‌توان افکت‌هایی کلی، مانند افکت‌های شبیه به حرکت دوربین را اضافه کرد.

Pixaloop پیکسالوپ

گزینه‌ی آخر در صفحه‌ی اصلی Adjust است و مربوط به تنظیمات روشنایی، کنتراست و رنگ‌های تصویر است که این ویژگی نیز از امکانات پولی این اپلیکیشن محسوب می‌شود.

ذخیره‌ی نتیجه‌ی نهایی

پس از اینکه همه‌ی تغییرات مدنظر را ایجاد کردیم، با لمس کلید Export (شکل سمت چپ) ویژگی‌های خروجی مدنظر، مانند زمان و ابعاد آن را تنظیم می‌کنیم. همچنین، آن را به‌طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌توانیم ارسال یا در خود گوشی ذخیره کنیم.

Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ
Pixaloop پیکسالوپ

درمجموع، می‌توان گفت Pixaloop ساخت عکس‌های متحرک را بسیار ساده کرده که این موضوع موجب محبوبیت زیاد آن نیز شده است. این اپلیکیشن امتیاز ۴.۸ را از کاربران دریافت کرده است.

نتیجه‌ی نهایی تصویر هواپیماها را نیز می‌توانید در این ویدئو تماشا کنید:

نکات مثبت

  • رابط کاربری ساده
  • راهنمای ویدئویی داخل برنامه
  • کیفیت مناسب خروجی نهایی
  • افکت‌های متنوع

نکات منفی

  • نبودن نسخه‌ی اندروید
  • پولی‌بودن برخی امکانات و قیمت نسبتا گران نسخه‌ی کامل

دانلود اپلیکیشن

اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق آدرس ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات