ایلان ماسک نمونه آزمایشی راکت استارشیپ را رونمایی کرد

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک به‌تازگی تصویری از دو قطعه‌ی نمونه‌ی آزمایشی راکت نسل بعدی استارشیپ را در توییتر منتشر کرد که بخش مخروطی را درکنار واحدی استوانه‌ای نشان می‌دهد.
تبلیغات

اسپیس‌ایکس در سالی که گذشت، با شکستن رکورد سال گذشته‌‌اش موفق شد بیش از بیست پرتاب انجام دهد. بااین‌حال، این شرکت در‌عین‌حال مشغول کار روی برنامه‌های بزرگ‌تر و بهتری برای آینده است. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت، صبح دوشنبه تصویری از نمونه‌ی آزمایشی و دردست‌ساخت Starship خود را در توییتر به‌اشتراک گذاشت.

استارشیپ نام جدید راکت بزرگ بیگ فالکن راکت یا به‌اختصار BFR است که اسپیس‌ایکس قصد دارد با به‌کارگیری آن، افراد را به پیرامون ماه و به مریخ اعزام کند و ازطریق فضا پروازهای بین‌المللی فوق‌سریع را نیز انجام دهد.

تصویر به‌اشتراک‌گذاشته برخی جزئیات را درباره‌ی اندازه‌ی راکت ارائه می‌دهد. به‌گفته‌ی اسپیس‌ایکس، استارشیپ به‌نحو درخورملاحظه‌ای از راکت ساترن ۵ قدرتمندتر است که فضانوردان آپولو را به ماه فرستاد. آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، باتوجه‌به خودروهای مشاهده‌شده در تصویر، دماغه‌ی مخروطی به‌تنهایی چندین طبقه ارتفاع دارد.

ماسک در توییتش اعلام کرد نمونه‌ی آزمایشی راکت غول‌پیکرش که درحال‌ساخت در تأسیسات اسپیس‌ایکس در تگزاس است، پوسته‌ای از فولاد ضدزنگ دارد. ماسک بعدا اظهار کرد فولاد در حرارت‌های زیاد همچون هنگام بازگشت مجدد به زمین، از فیبرکربنِ سبک‌تر عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی همچنین افزود درصورت رنگ‌آمیزی، به‌شدت گرم خواهد شد و درعوض، برای بازتابش حداکثری به پوششی ضدزنگ و آینه‌ای مجهز خواهد بود.

مدیرعامل اسپیس‌ایکس همچنین گفت این شرکت قصد دارد طراحی استارشیپ خود را در اوایل سال ۲۰۱۹ با پروازهای هاپر آغاز کند. در اصل در پروازهای هاپر راکت به‌طور مستقیم پرتاب خواهد شد و برای فرود پایین خواهد آمد. به‌گفته‌ی ماسک، پروازهای آزمایشی از سه موتور نسل بعدی رپتور اسپیس‌ایکس استفاده خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات