شکایت‌ از خودروسازان در سال جاری سه برابر شد

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تعداد شکایت‌های مردم درباره‌ی خودرو در سراسر کشور در نُه ماه اول سال جاری درمقایسه‌با سال گذشته سه‌برابر شده است.
تبلیغات

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد:

تعداد شکایت‌های خودرویی مردم در سراسر کشور در سال ۱۳۹۶، ۲هزار و ۶۷ مورد بود؛ اما در نُه ماه گذشته‌ی امسال با رشد سه‌برابری تا این مقطع از سال، به ۶هزار و ۳۶۶ مورد رسیده است. سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت‌های خودرویی شهروندان در کل کشور است. همه‌ی افراد شاکی از شرکت‌های خودروسازی درباره‌ی روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می‌توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته‌ی نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.
یدالله صادقی

صادقی همچنین اظهارداشت:

اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت دیگر استان‌ها نیز ارائه کنند، به شعبه‌ی این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد. سال گذشته با وجود واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو همراه بودیم. این درحالی است که امسال باتوجه‌به موضوع منع واردات و عملی‌نشدن تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد:

از مجموع ۸هزار و ۴۳۳ شکایت خودرویی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، ۴هزار و ۷۰۰ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است. تبدیل شکایت‌ها به پرونده به این معناست که در فرایند رسیدگی، تخلف شرکت‌های خودروساز یا عرضه‌کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. هزار پرونده‌ی شکایت‌های خودرویی نیز اینک دردست بررسی است که در هفته‌ی آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت:

موضوع ۲هزار و ۷۳۳ پرونده‌ی شکایت خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی شد و به‌دلیل واردنبودن شکایت، این پرونده‌ها مختومه و کنار گذاشته شده‌اند. عمده‌ی تخلف‌های خودرویی شامل عملی‌نشدن تعهدات و مطالبه‌ی وجه اضافه بر تعهدات شرکت‌های خودرویی می‌شود. از زمان ارسال شکایت، پیگیری‌های لازم را مسئولان مرتبط انجام می‌دهند و طی نامه‌ای به شرکت متعهد دَه روز فرصت داده می‌شود تا رضایت شاکی جلب شود یا دلایل خود را درباره‌ی روند عملکردشان گزارش کنند.

صادقی ادامه داد:

پس از مهلت دَه‌روزه، اگر شاکی رضایت داد، پرونده مختومه اعلام می‌شود؛ درغیر این‌صورت، شکایت مدنظر در کمیته‌ی مربوط ازنظر مباحث حقوقی و فنی و تجاری رسیدگی می‌شود. درادامه‌ی رسیدگی و به‌دنبال صدور رأی در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
پراید Pride

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران درباره‌ی مدت‌زمان تشکیل جلسات کمیته‌ی رسیدگی به شکایت‌های خودرویی نیز گفت:

زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پرونده‌های ارسال‌شده بستگی دارد و در شرایط کنونی هفته‌ای یک‌بار جلسه تشکیل می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات