صدور کارت ملی هوشمند فقط تا پایان سال مهلت دارد

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است صدور کارت ملی هوشمند تنها تا پایان امسال مهلت دارد و اعتبار کارت‌های نمونه قدیم تمدید نمی‌شود.
تبلیغات

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد طرح صدور کارت ملی هوشمند باید تا پایان سال ۹۷ براساس مصوبه‌ی هیأت وزیران به سرانجام رسیده و تعیین تکلیف شود. همچنین افرادی که در سال ۹۶ برای به دریافت کارت ملی هوشمند تقاضا داده‌اند و سازمان ثبت احوال نیز کارت آن‌ها را صادر کرده، باید نسبت به دریافت آن سریعا اقدام کنند.

به‌گفته‌ی وی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هنوز کارت‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. این افراد باید با مراجعه به مراکز ثبت احوال، دفاتر پست یا پیشخوان نسبت به دریافت کارت هوشمند خود اقدام کنند؛ چراکه سریال کارت نمونه قدیم این افراد در هفته‌ی آینده از سامانه حذف خواهد شد. سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:

کارت‌های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبارشان ماقبل سال ۹۷ است، براساس مصوبه‌ی هیأت وزیران تا پایان سال اعتبار دارد و از اوایل فروردین ۹۸ فاقد اعتبار خواهند شد. ساز و کار ثبت‌نام نیز به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده است که در این سه ماهه‌ی پایانی سال ظرفیت تکمیل ثبت‌نام برای حدود ۱۲ میلیون نفر مهیا شود تا این افراد فروردین ماه سال ۹۸ دچار مشکل نشوند.

به گفته‌ی وی، سازمان ثبت احوال کارت‌های نمونه قدیمی را تمدید نخواهد کرد. همچنین در سامانه‌ی استعلام نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که وقتی فردی تکمیل ثبت‌نام انجام داد، در زمره‌ی کسانی باشد که کارت هوشمند دریافت کرده است؛ درنتیجه این افراد از فروردین ۹۸ به بعد با مراجعه به ۲۰۰ هزار نقطه‌ای که به صورت برخط از سازمان ثبت احوال احراز هویت می‌کنند، مشکلی نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات