اسلک حساب کاربران ایرانی را مسدود کرد

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اسلک، ابزاری همکاری تیمی ابری، به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ایالات متحده‌ی آمریکا، حساب‌ کاربران ایرانی را مسدود کرد.
تبلیغات

اسلک (Slack)، ابزار همکاری تیمی مبتنی بر فضای ابری با ارسال ایمیلی به کاربران ایرانی از مسدودسازی حساب کاربری آن‌ها به‌دلیل لزوم پیروی از تحریم‌های اعمال‌شده از سوی ایالات متحده خبر داد. در متن ایمیل اسلک چنین آمده است:

جهت پیروی از قوانین کنترل صادرات و تحریم‌های اقتصادی و مقررات اعلام‌شده از سوی وزارت بازرگانی و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده‌ی آمریکا، اسلک استفاده‌ی غیرمجاز از محصولات و سرویس‌های خود در برخی کشورها و مناطق تحریم‌شده، از جمله کوبا، ایران، کره‌ی شمالی، سوریه و منطقه‌ی کریمه‌ در اوکراین را ممنوع می‌کند. ما متوجه شده‌ایم که تیم/حساب کاربری شما در یکی از مناطق یا کشورهای یادشده مستقر است و از این رو نسبت به مسدودسازی بلادرنگ حساب شما اقدام کرده‌ایم.

 اسلک یک ابزار همکاری تیمی ابری به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۳ توسط استورات باترفیلد شکل گرفته و نام آن از عبارت «Searchable Log of All Conversation and Knowledge» به‌مفهوم «لاگ قابل جست‌وجو از مکالمات و دانش» گرفته شده است. اسلک هم‌اکنون در پلتفرم‌های iOS، اندروید، ویندوز، macOS و لینوکس ارائه می‌شود و بیش از ۸ میلیون کاربر، شامل ۳ میلیون حساب کاربری پولی از آن بهره می‌برند.

شما می‌توانید در تصویر زیر، متن ایمیل ارسالی اسلک به کاربران ایرانی را مشاهده کنید:

ایمیل اسلک به کاربران ایرانی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات