شاسی بلند غیاث؛ خودروی جدید پلیس دوبی

یک‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نیروی پلیس دوبی، شاسی بلند جدیدی به نام غیاث را وارد ناوگان خود کرده است که از آن به‌عنوان پیشرفته‌ترین خودروی پلیس جهان نام برده می‌شود.
تبلیغات

پلیس دوبی مجموعه‌ای کامل از وسایل نقلیه‌ی خاص را در اختیار دارد. از موتور پرنده‌ی Hoverbike S3 تا بوگاتی ویرون در اختیار نیروهای انتظامی دوبی هستند و هر روز، خبری تازه‌ی دیگری از این دست منتشر می‌شود.

این نیروی پلیس اهمیت زیادی برای خودروهای برقی قائل است و به همین خاطر، بزرگ‌ترین ناوگان خودروهای برقی پلیس را نیز در اختیار دارد. با این وجود، اشتهای پلیس دوبی برای خودروهای خاص سیری ندارد و در آخرین اقدام تعدادی خودروی شاسی بلند غیاث را وارد ناوگان خود کرده که به فناوری‌هایی آینده‌نگر و بسیار پیشرفته مجهز هستند.

بنابر اعلام دپارتمان پلیس دوبی، خودروی غیاث با داشتن سیستم تشخیص چهره و سامانه‌های ارتباطی پیشرفته به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین خودروهای گشتی پلیس در جهان شناخته می‌شود.

این فناوری‌ها غیاث را تبدیل به خودرویی ایده‌آل برای حفظ امنیت شهرها می‌کنند. برای مثال یکی از تکنولوژی‌های به‌کاررفته در این خودرو می‌تواند خودروهای دیگری را که توسط پلیس دوبی رهگیری شده‌اند، شناسایی کند. غیاث همچنین به تجهیزات ارتباطی جدید مجهز است و به‌صورت آنلاین با مرکز فرماندهی پلیس ارتباط دارد.

Dubai Police’s Giath SUV

در داخل کابین ٰغیاث شاهد یک داشبورد دیجیتالی هستیم و یک نمایشگر کنترلی هم در مقابل سرنشین کناری قرار گرفته، به این ترتیب در هنگام ماموریت راننده تنها به کار هدایت خودرو می‌پردازد و سایر فعالیت‌ها را سرنشین کناری با استفاده از صفحه نمایشی که در اختیار دارد انجام می‌دهد. این کار سبب افزایش کارایی پلیس و عدم از دست رفتن تمرکز راننده می‌شود. در داخل کابین مشاهده می‌شود که یک اهرم تعویض دنده‌ی بزرگ در کنار فرمان نصب شده و مشابه با شورولت تاهو و شورولت سابربن است. غیاث از نظر فضای سرنشینان و فضای بار نیز ابعادی بسیار نزدیک به شورولت سابربن دارد.

در طراحی بیرونی، مشاهده می‌شود که غیاث از درهایی که مخالف هم باز می‌شوند استفاده می‌کند، چنین موردی بیشتر در خودروهای لوکس کاربرد دارد و برای اولین بار در یک خودروی پلیس مدرن دیده می‌شود. طراحی خارجی غیاث نیز کاملا مختص به خود بوده و نمی‌توان آن را به خودروی دیگری شباهت داد.

مشخصات فنی غیاث هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. سازنده‌ی این خودرو W Motors نام دارد که این ۴×۴ بزرگ را بر اساس پلتفرم شورولت تاهو و شورولت سابربن به تولید رسانده است. این شرکت چندی قبل نیز یک ابر خودرو با نام Lykan معرفی کرده بود. سیستم‌های الکترونیکی غیاث نیز توسط یک شرکت اماراتی مستقر در ابوظبی به نام Safe City Group تولید شده‌اند. این شرکت بومی در تولید تجهیزات کامپیوتری و امنیتی فعالیت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات