InVision؛ شرکتی یک میلیارد دلاری با هشتصد کارمند و بدون دفتر فیزیکی

اینویژن (InVision) بیش از هشتصد کارمند در سراسر دنیا دارد و کاربران بی‌شمارش هرروز از پلتفرم طراحی محصول آن استفاده می‌کنند؛ اما دفتری فیزیکی ندارد.

InVision شرکتی نرم‌افزاری است که امکان طراحی دیجیتال و اشتراک‌گذاری نمونه‌های اولیه‌ی را برای طراحان محصول فراهم می‌کند. پلتفرم اینویژن تمام امکانات لازم برای طراحی دیجیتال محصول ازجمله ایده‌پردازی، طراحی، نمونه‌سازی و مدیریت را برای کاربران فراهم می‌کند. کلارک والبرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار InVision می‌گوید:

صفحه‌نمایش به یکی از مکان‌های مهم دنیا تبدیل شده است. هر شرکتی فارغ از خدمات فیزیکی یا مجازی‌اش احتمالا بخش درخورتوجهی از تجربه‌ی مشتری آن ازطریق صفحه‌نمایش تلفن‌همراه یا رایانه انجام می‌شود. دلیل موفقیت شرکت‌های بزرگی مانند اوبر و Airbnb این است که در جنگ املاک دیجیتال (وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و...) پیروز شده‌اند.

امروزه، فروش و بازاریابی و پشتیبانی از مشتری‌ها فرایندهایی از کسب‌وکار هستند که ازطریق صفحه‌نمایش انجام می‌شوند. این یعنی هریک از کارمندان شرکت باید بتوانند محتویات نمایش‌داده‌شده را ازطریق صفحه‌نمایش توصیف کنند و این دقیقا همان جایی است که InVision معنا پیدا می‌کند. نرم‌افزار ما به طراحان محصولات دیجیتال کمک می‌کند نمونه‌های اولیه‌ی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی کنند و با سایر همکاران خود به‌اشتراک بگذارند. جف بزوس، مدیرعامل آمازون، یکی از کاربرانی است که روزانه از محصولات ما استفاده می‌کند.

شرکت InVision هفت سال پیش و در بروکلین نیویورک بنیان‌گذاری شد و تابه‌حال، بیش از ۴.۵میلیون نفر از شرکت‌های سراسر دنیا از محصولات آن استفاده کرده‌اند و نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند Lyft ،Netflix ،Gap و استارباکس از مشتری‌های آن هستند. مدل کسب‌وکار این شرکت SaaS یا نرم‌افزار به‌عنوان خدمات است که هزینه‌ی استفاده‌ی ماهانه از آن یکصد دلار است و هر شرکتی باتوجه‌به میزان استفاده و اندازه‌ی تیم خود خدمات موردنیاز را انتخاب می‌کند. والبرگ می‌گوید:

خدمات ما مبتنی بر طراحی است و تلاش می‌کنیم تا به همه کمک کنیم.

invision

ایده‌ی راه‌اندازی InVision و نیاز به ارائه‌ی چنین خدماتی زمانی به فکر والبرگ رسید که آژانس خلاقیت را در نیویورک اداره می‌کرد. او احساس ناامیدی می‌کرد از اینکه می‌دید هنوز طراحان و مشتری‌ها نمی‌توانند به‌صورت مجازی با یکدیگر جلسه بگذارند؛ زیرا مشورت‌نکردن طراح و مشتری در طول فرایند باعث بروز مشکلاتی ازجمله طراحی مجدد می‌شود و افرادی که دانش کافی ندارند، به ضعف پروژه تبدیل می‌شوند. والبرگ معتقد است این مشکلات همیشه وجود داشته‌اند؛ اما پیدایش ابزارهایی مانند Slack و سایر ابزارهای ارتباطی توزیع‌شده این مشکل را حل کرده‌اند.

او برای پیاده‌سازی ایده‌‌اش به افرادی با استعدادهای خاص نیاز داشت که پیداکردن آن‌ها مسئله‌ی اصلی بود. گوگل به‌تازگی دفتر منهتن را گسترش داده بود و ازآنجایی‌که نیویورک تعداد محدودی برنامه‌نویس حرفه‌ای دارد، والبرگ نمی‌توانست درزمینه‌ی استخدام آن‌ها با گوگل رقابت کند؛ زیرا بدون شک این افراد کارکردن در گوگل را ترجیح می‌دادند. بنابراین، او نیروی لازمش را از شهرهای اطراف انتخاب کرد و به آن‌ها پیشنهاد درآمدی دوبرابر حقوق فعلی‌شان داد. این میزان حقوق هنوز درمقایسه‌با کارمندان شاغل در سیلیکون‌ولی یا نیویورک کم بود؛ اما باتوجه‌به دورکاربودنشان حقوق خوبی به‌حساب می‌آمد.

این ایده به‌اندازه‌ای خوب پیش رفت که والبرگ تصمیم گرفت راه‌اندازی دفتر فیزیکی را کلا فراموش کند. معاون استراتژی محصول این شرکت در کاروان کار می‌کند و در کنفرانس‌های ویدئویی از گرین‌اسکرین بهره می‌برد تا دیگران موقعیت فیزیکی او را متوجه نشوند. رئیس بخش ویدئوی شرکت یک سال تمام از مناطق دیدنی آمریکا بازدید کرد، بدون اینکه حتی یک روز از کارش مرخصی بگیرد. والبرگ نیز در دفتری در منزلش در بروکلین کار می‌کند.

invison

نداشتن دفتر فیزیکی هیچ اختلالی در روند کارهای شرکت ایجاد نکرده و این شرکت هم‌اکنون هشتصد کارمند دارد؛ درحالی‌که سال گذشته تعداد آن‌ها کمتر از پانصد نفر بود. همچنین، ارزش اینویژن به بیش از یک‌میلیارد دلار رسیده و احتمالا در دور بعدی سرمایه‌گذاری این میزان افزایش پیدا خواهد کرد. InVision درحال‌حاضر از وقتی شرکت Slack عنوان شرکت سال Inc را در سال ۲۰۱۵ دریافت کرد، بزرگ‌تر است؛ به‌طوری‌که به یکی از رقبای شرکت چندمیلیارددلاری Adobe تبدیل شده و این غول نرم‌افزاری را وادار کرده تا برای ماندن در رقابت، تغییرات اساسی در محصولاتش ایجاد کند.

والبرگ هم در InVision و هم در شرکت‌هایی که از محصولات آن استفاده می‌کنند، درحال‌نابودی یکی از باورهای بزرگ انسان است: اینکه حضور فیزیکی اعضای تیم برای موفقیت آن‌ها ضروری است.  او معتقد است این ایده به گذشته تعلق دارد که بزرگ‌ترین افکار زمانی به ذهن افراد می‌رسد که دور هم جمع شده باشند. والبرگ می‌گوید:

نوآوری جادو نیست؛ بلکه نتیجه‌ای از تنظیمات درست است. وقتی شخصی افکار درست داشته باشد و از ابزار مناسب استفاده کند، نوآوری رخ خواهد داد.

منبع inc

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید