مشخصات هایما فامیلی M5، محصول جدید ایران خودرو

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی خودروی سدان چینی با پوشش استتار در جاده‌های ایران دیده شده است. این مدل هایما فامیلی نام دارد و با کد M5 شناخته می‌شود.
تبلیغات

همکاری ایران خودرو با هایما درحال‌گسترش است. پس از مونتاژ کراس‌اورهای S5 و S7، سدان M5 فامیلی محصول جدید هایما در خط تولید ایران‌ خودرو خواهد بود. از سال ۲۰۰۰، مدل‌های مختلف فامیلی را هایما تولید کرده است. نسل‌های ابتدایی از شاسی و بدنه‌ی مزدا 323 استفاده کردند و بعدها، پلتفرم مزدا 3 با طرح بدنه‌ی اختصاصی داشتند. از تصاویر به‌دست‌آمده، می‌توان نتیجه گرفت مدل ۲۰۱۷ هایما فامیلی برای آزمون‌های نهایی به ایران آمده است. این خودرو برای تولید در سال ۲۰۱۸، تغییر چهره داده و سپر متفاوتی نیز دارد؛ اما احتمالا با همان مدل ۲۰۱۷ وارد خط مونتاژ ایران خودرو خواهد شد.

haima m5 family

در بازار چین، هایما فامیلی با دو نوع قوای محرک عرضه می‌شود. نسخه‌ی ارزان‌تر به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی مجهز است که قدرت ۱۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۱ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. مدل دیگری از این خودرو با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتر توربوشارژ تولید می‌شود که ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. برای هر دو مدل می‌توان گیربکس اتوماتیک پنج‌سرعته یا دستی شش‌سرعته سفارش داد. شایان ذکر است میانگین مصرف سوخت این دو مدل حدود هفت لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. آمار دقیقی از عملکرد هایما فامیلی در آزمون سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت منتشر نشده؛ اما می‌توان باتوجه‌به وزن خالص ۱۳۵۰ کیلوگرم مدل استاندارد، زمانی حدود یازده تا دوازده ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت پیش‌بینی کرد. احتمالا نسخه‌ی توربوشارژ هم در زمانی حدود دَه ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد.

haima m5 family

نمای بیرونی هایما فامیلی شباهت زیادی به نسل قبل هیوندای سوناتا دارد. این خودرو با ابعادی به طول ۴۶۹۸ میلی‌متر و عرض ۱۸۰۶ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۷۷ میلی‌متر عرضه می‌شود بااین‌حساب، هایما فامیلی بزرگ‌تر از هیوندای النترا و کوچک‌تر از سوناتا خواهد بود. ازجمله امکانات رفاهی و ایمنی مهم این خودرو عبارت‌اند از: سانروف سقف، تهویه‌ی مطبوع خودکار، استارت دکمه‌ای با ورود بدون کلید، جمع‌کننده‌ی برقی آینه‌بغل، نمایشگر لمسی هفت‌اینچی، رینگ‌های اسپرت پانزده یا شانزده اینچ و فرمان هیدرولیک یا برقی (انتخابی باتوجه‌به تیپ خودرو).

haima m5 family

در چین، قیمت نهایی هایما فامیلی M5 از ۸۰هزار یوآن (معادل ۱۱هزار دلار) شروع و در نسخه‌ی کامل‌تر با پیشرانه‌ی توربوشارژ به قیمت ۱۱۸هزار یوآن (معادل ۱۷هزار دلار) فروخته می‌شود. باتوجه‌به وضعیت بازار ایران و نرخ دلار ۱۰هزارتومانی در زمان نگارش این مطلب، قیمت نهایی خودرو با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک برای عرضه در ایران، حدود ۱۳۰میلیون تا ۱۵۰میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات