مایکروسافت تشخیص صدای چندکاربره را به کورتانا می‌آورد

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کورتانا به‌زودی در ایکس‌باکس و اسپیکر هوشمند هارمن کاردن اینووک قادر به تشخیص صدای چند کاربر مختلف خواهد بود.
تبلیغات

هرچند بسیاری تمایل دارند کورتانا را محصول مُرده‌ای فرض کنند؛ اما وضعیت دستیار دیجیتال مایکروسافت نشان می‌دهد این تحلیل چندان با واقعیت همخوانی ندارد. مایکروسافت برنامه‌های بسیاری را به‌صورت محرمانه برای کورتانا در سر دارد که اغلب آن‌ها شامل تثبیت موقعیت مجدد این دستیار صوتی به‌عنوان یک دستیار بهره‌وری با هدف تمرکز بر کمک به افراد برای فعالیت بهتر در بین دستگاه‌ها هستند. البته، علاوه‌بر تمام برنامه‌های درنظر گرفته‌شده‌ی دیگر، کورتانا همچنان با روز‌رسانی‌های آتی به  نوان دستیاری صوتی به فعالیت ادامه خواهد داد.

در همین راستا دیروز سه‌شنبه، اشاره‌ای به یک ویژگی صوتی جدید برای کورتانا در ویندوز ۱۰ رویت شد. برخی از افرادی که ایکس‌باکس یا اسپیکر هوشمند هارمن کاردن اینووک را به حساب کاربری خود متصل کرده‌اند، اکنون شاهد گزینه‌ای به‌منظور آموزش کورتانا برای استفاده با چندین نفر هستند. این ویژگی به بیش از یک نفر امکان می‌دهد تا صرفا با استفاده از صدای خود، محتواها و داده‌هایش را مشاهده کند.

Cortana multi-user

گزینه‌ی مربوط به راه‌اندازی ویژگی جدید کورتانا هنوز برای تمام کاربران عمل نمی‌کند؛ اما اکنون که این گزینه به‌صورت عمومی نمایان شده است، طولی نخواهد کشید تا برای تمام افراد قابل دسترسی شود. براساس توضیحات درج‌شده، کاربران می‌توانند پیش از افزودن پنج نفر دیگر به ترکیبی به مجموع ۶ فرد قابل شناسایی به کورتانا، این دستیار صوتی را برای شناسایی صدایشان آموزش دهند.

مایکروسافت ار مدتی پیش به‌صورت محرمانه در حال آزمایش پشتیبانی چندکاربره بوده است و به‌نظر می‌رسد عموم کاربران در آینده‌ی نزدیک قادر به بهره‌مندی از مزیت این ویژگی خواهند بود. مایکروسافت در ابتدا ویژگی‌های چندکاربره‌ی کورتانا را در سال ۲۰۱۶ با برنامه‌های مربوط به هوم هاب خود به تصویر کشید و در طول چند سال اخیر شاهد رونمایی از قطعات کوچک هوم هاب در اغلب محصولات و خدمات مایکروسافت بوده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات