آژانس امنیت ملی آمریکا هشدار داد: هکرهای چینی درصدد حمله هکری بزرگ‌تری هستند

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن هشدار نسبت به هکرهای چینی، اعلام کرد که چین خود را برای حمله‌ی هکری بزرگ‌تری آماده می‌کند.
تبلیغات

براساس اعلام مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا، فعالیت‌های آنلاین مشکوک چین افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد چین درتلاش است تا حمله هکری بزرگی را آغاز کرد. 

راب جویس، یکی از مقامات ارشد سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) در کنفرانس امنیت و در گفتگویی با وال‌استریت‌ژورنال نسبت به فعالیت‌های اخیر چین در حوزه‌ی حملات هکری هشدار داد. به اعتقاد وی فعالیت‌های مرتبط با حمله‌های هکری طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است. راب جویس در مورد احتمال حمله‌ی هکری چین به زیرساخت‌های حیاتی از جمله انرژی، سرویس‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی، مالی و حمل‌ونقل ابراز نگرانی کرد.

چین

راب جویس معتقد است که حملات هکری اخیر چینی‌ها، با اهداف جاسوسی برنامه‌ریزی شده و باعث لو رفتن برخی اسناد محرمانه‌ی تجاری نیز شده است. اگر چین بخواهد زیرساخت‌های حیاتی را در حملات هکری خود هدف قرار دهد، چنین رویکردی می‌تواند شرایط پیچیده‌ای را ایجاد کند. دقیقا مشخص نیست که چه عاملی باعث تشدید این شرایط شده است؛ هرچند عوامل متعددی در این موضوع دخیل هستند. طی ماه‌های اخیر، چین و ایالات متحده آمریکا، درگیر جنگ تجاری با یکدیگر هستند. هفته‌ی گذشته مدیر مالی هواوی به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کانادا بازداشت شد. بی‌شک بازداشت وی به بهبود روابط دیپلماتیک دو کشور کمکی نخواهد کرد.

در حالی که به‌سختی می‌توان مستنداتی در پشتیبانی و تایید چنین اتهاماتی ارائه داد؛ ولی چنین اظهارنظرهایی مطرح می‌شود و نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت. منابع منتسب به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که مقامات قضایی آمریکایی در حال پیگیری پرونده‌ی شهروندان چینی‌ مقیم آمریکا هستند که متهم به مشارکت در کمپین جاسوسی دیجیتالی شده‌اند. از سوی دیگر، به گزارش نیویورک تایمز، نتایج اولیه‌ی تحقیق و بررسی پرونده‌ی گروه هتل ماریوت و حمله‌ی هکری به اطلاعات کاربران این گروه هتل، حاکی از آن است که بخشی از این عملیات هکری توسط چینی‌ها به‌انجام رسیده است. پیشتر گفته شد شکاف امنیتی گروه هتل ماریوت، اطلاعات امنیتی ۵۰۰ میلیون نفر را فاش کرد. با این وجود، چین مکررا چنین اتهاماتی را رد می‌کند. جیانگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در گفتگویی با نیویورک‌تایمز اعلام کرد: «چین با هرگونه فعالیت و حمله‌ی سایبری مغایر قوانین مخلف است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات