نسل بعدی دوربین EOS R کانن، لرزشگیر ۵ محوره خواهد داشت

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
نسل بعدی دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه‌ی سری EOS R کانن مجهز به لرزشگیر پنج محوره داخل بدنه خواهند بود.
تبلیغات

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که اکثر افراد جای خالی آن را در اولین دوربین سری EOS R حس می‌کردند، لرزشگیر داخل بدنه بود. در گذشته کانن همواره استفاده از لرزشگیر لنز را به لرزشگیر بدنه ترجیح داده بود؛ زیرا طبق ادعای آن‌ها، نتیجه‌ی بهتری ارائه می‌داد.

تا به‌حال مقایسه‌های زیادی بین سیستم‌های لرزشگیر بدنه و لنز در شرایط مختلف صورت گرفته است و زمانی که صحبت از تثبیت تصویر در لنزهای سوپر تله‌فوتو به میان می‌آید، همچنان در صنعت دوربین دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد.

براساس شایعاتی که تاکنون مطرح شده‌اند، کانن در نسل بعدی دوربین خود از سری EOS R از لرزشگیر پنج محوره‌ی داخل بدنه (IBIS) استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این سیستم به چه شکل در کنار لرزشگیر لنز عمل می‌کند اما اگر Canon بتواند راهی برای استفاده از این دو فناوری در کنار هم برای بهبود عملکرد تثبیت پیدا کند، این موضوع پیشرفت مهمی در این زمینه خواهد بود.

براساس گزارش‌های اخیر، این شرکت در حال آزمایش دومین دوربین فول‌فریم و بدون آینه‌ی خود است. کانن برنامه دارد در سال ۲۰۱۹ سه دوربین بدون آینه شامل یک فول‌فریم و دو مدل با سنسور APS-C معرفی کند.

شایعات اخیر می‌گویند که یک دوربین EOS R با سنسور کمی بیش از ۷۵ مگاپیکسل در دست ساخت است. کانن ممکن است در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ و پس از معرفی چند دوربین کامپکت، APS-C و رده‌ی مبتدی، از این دوربین رونمایی کند و احتمال دارد نام آن EOS R Pro باشد؛ همین‌طور در کنار آن چهار یا پنج لنز جدید مانت RF نیز معرفی خواهد شد که گفته شده یکی از آن‌ها بهترین لنز Landscape سری لنزهای کانن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات