نزدک و فیدلیتی در صرافی ارز دیجیتال ErisX سرمایه‌ گذاری می‌کنند

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بازیگران بزرگ دنیای سرمایه به‌مرور درحال‌ورود به صنعت ارز دیجیتال هستند و با سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعدد حضور خود را پررنگ‌تر می‌کنند.
تبلیغات

غول‌های دنیای خدمات مالی، یعنی نزدک (Nasdaq) و فیدلیتی (Fidelity)، برنامه‌هایی جدی برای ورود به دنیای ارز دیجیتال دارند. از جدیدترین اقدامات آن‌ها در این حوزه می‌توان به سرمایه‌گذاری در صرافی ارز دیجیتال ErisX اشاره کرد. این صرافی به ارتباط نزدیک و پشتیبانی از وال‌ استریت مشهور است.

صرافی اریس‌اکس چندی پیش اعلام کرد سرمایه‌ای ۲۷.۵میلیون‌دلاری از گروهی از سرمایه‌گذاران دریافت کرده که نام نزدک و فیدلیتی نیز در میان آن‌ها به‌چشم می‌خورد. البته، میزان دقیق سرمایه‌گذاری این دو شرکت بزرگ در صرافی ارز دیجیتال مشخص نشده است.

توماس چیپاس، مدیرعامل صرافی ErisX درباره‌ی جذب سرمایه‌ی جدید گفت:

با افزایش پشتیبانی مالی شرکت‌های پیش‌گام، ErisX در مسیر ارائه‌ی بزرگ‌ترین و امن‌ترین و قانونمند‌ترین خدمات دارایی‌های دیجیتال قرار می‌گیرد. این خدمات هم به مشترکان شخصی و هم سازمانی عرضه می‌شوند. اجرای دومین دوره‌ی جذب سرمایه به ما امکان می‌دهد ساخت پلتفرم مدرن جدید را ادامه و تیم خود را نیز توسعه دهیم.

دور جدید جذب سرمایه‌ی صرافی ErisX شامل شرکت‌های بزرگ صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده نیز بود. از میان این شرکت‌ها می‌توان به غول استخراج ارز دیجیتال، یعنی بیت‌مین (Bitmain) و استودیوی توسعه‌ی بلاک‌‌چین ConsenSys اشاره کرد.

ژیهان وو، از تیم بیت‌مین درباره‌ی این سرمایه‌گذاری جدید می‌گوید:

بسیاری از مشتریانمان به‌دنبال خدمات متنوعی همچون صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک بودند. خوشحالیم صرافی‌هایی همچون ErisX وجود دارند که با قوانین آمریکا سازگارند و انواع خدمات سرمایه‌گذاری عادی و آتی را عرضه می‌کنند. مطمئنیم مشتریانمان این سرمایه‌گذاری و مشارکت استراتژیک جدید را سودمند و کاربردی می‌دانند.
صرافی ارز دیجیتال

صرافی ErisX در وب‌سایت خود اعلام کرد از سرمایه‌گذاری معمولی و آتی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین، از ارزهایی همچون بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و لایت‌ کوین پشتیبانی اولیه می‌کند. امکانات سرمایه‌گذاری و خرید‌وفروش لحظه‌ای این صرافی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود. معاملات آتی نیز پس از اخد مجوزهای لازم CFTC تا پایان سال بعد میلادی اجرا می‌شوند.

صرافی اریس‌اکس تصمیم دارد علاوه‌بر اخذ مجوز از سازمان CFTC، از هر پنجاه ایالت آمریکا جداگانه اجازه‌ی فعالیت دریافت کند. این مجوزها به کاربران آمریکایی صرافی در هر جایی از کشور امکان می‌دهد با پول‌های سنّتی (فیات) ارز دیجیتال مبادله کنند.

تاکنون، شرکت‌های بزرگ متعددی روی صرافی ErisX سرمایه‌‌گذاری کرده‌اند. از میان این شرکت‌ها، می‌توان به TD Ameritrade و Virtu Financial و CBOE اشاره کرد. CBOE اولین صرافی آمریکایی بود که معاملات آتی بیت‌کوین را به خدمات خود اضافه کرد.

اضافه‌شدن نزدک و فیدلیتی به‌جمع سرمایه‌گذاران صرافی ارز دیجیتال اریس‌اکس، این پیام را به فعالان وال استریت می‌فرستد ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌کلی نباید نادیده بگیرند. به‌علاوه، آن‌ها متوجه می‌شوند اریس‌اکس با بسیاری از صرافی‌های بدون قانون کنونی فرق دارد.

هر دو شرکت بزرگی که در صرافی اریس‌اکس سرمایه‌گذاری کردند، درحال‌توسعه‌ی محصولات اختصاصی خود در این حوزه هستند. فیدلیتی به‌تازگی از عرضه‌ی سرویس حفاظت ارز دیجیتال برای سازمان‌ها خبر داد و نزدک نیز قصد دارد برنامه‌های معاملات آتی این نوع از دارایی‌های را تا ابتدای سال ۲۰۱۹ به خدمات خود اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات