چرا سرمایه‌گذاران هنوز به آینده ارز دیجیتال امیدوار هستند

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سرمایه‌گذاران باتجربه، به آینده‌ی مثبت کریپتوکارنسی امیدوارند؛ زیرا معتقدند این اتفاق چندین بار در طول تاریخ تکرار شده و سپس بیت‌کوین به بالاترین ارزش خود رسیده است.
تبلیغات

مایک نووگراتز، جیم بریر و تیم درپر از سرمایه‌گذاران میلیاردر در بازار مالی سنتی بوده و هنوز به آینده‌ی روشن ارزهای رمزنگاری‌شده یا کریپتوکارنسی در بلندمدت امیدوار هستند. در روزهایی که قیمت برخی رمزارها مانند بیت‌ کوین به‌شدت پایین آمده و ارزش کریپتوکارنسی ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده، تمام افراد علاقه‌مند به رمزارزها امید خود را به آینده‌ی روشن آن از دست داده‌اند؛ بااین‌حال برخی سرمایه‌گذاران باتجربه هنوز هم به رشد کریپتوکارنسی در آینده امیدوار هستند. چه چیزی باعث این طرز تفکر می‌شود و این افراد آینده‌ی بلندمدت رمزارزها را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟

دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران بزرگ، چرخه‌های تکراری است

اغلب سرمایه‌گذاران، افرادی باتجربه بوده که می‌توانند زیان مالی شدید در کلاس دارایی‌های نوظهور و خطرناک مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریم (ETH) را مدیریت کنند؛ زیرا تنها بخشی کوچکی از دارایی خود را روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. چنین اتفاق‌هایی در بازار املاک و بازارهای سنتی نیز وجود دارد و سرمایه‌گذاران باتجربه حتی در شرایط سقوط ناگهانی بازار نیز می‌توانند از دارایی‌های خود محافظت کنند.

اما سایر سرمایه‌گذاران کم‌تجربه که دارایی کمتری دارند، برای فعالیت‌های روزانه‌ی خود به پول نقد نیاز دارند و مجبور هستند بخشی از دارایی‌های پرخطر خود را بفروشند. معمولا در بازارهای خرسی (بازاری با روند نزولی)، خرده‌معامله‌گران متحمل شکست بزرگی می‌شوند زیرا نمی‌توانند کاهش ۸۰ تا ۹۰ درصدی ارزش دارایی‌های خود را تحمل کنند و آن‌ها را می‌فروشند؛ اما سرمایه‌گذاران میلیاردر و موسسات بزرگ سرمایه‌گذاری در این شرایط بازار نیازی به دارایی فعلی خود ندارند و آن‌ها را نمی‌فروشند.

bitcoin

شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که بنا به آن، سرمایه‌گذاران بزرگ نسبت به آینده‌ی کریپتوکارنسی خوش‌بین هستند، تاریخچه‌ی عملکرد بیت‌کوین باشد. بیت‌کوین در ۹ سال گذشته پنج حباب کاهش قیمتِ به‌طور میانگین ۸۵ درصدی را تجربه کرده و بعد از این دوره‌ها به بالاترین ارزش خود رسیده است. قیمت بیت‌کوین در روزهای اوج خود به ۱۹۵۰۰ دلار رسیده بود و ارزش آن با یک کاهش ۸۲ درصدی تا ۲۹۵۰ دلار پایین آمد.

سرمایه‌گذاران بزرگ و باتجربه‌ی وال‌استریت که امروزه درگیر سرمایه‌گذاری روی رمزارزها هستند تا به حال با چندین دوره کاهش قیمت مواجه شده‌اند و این موضوع برایشان تازگی ندارد. فعالیت‌های بازار بورس نیویورک، نزدک و ICE نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی رمزارزها و ساخت و تقویت زیر ساخت این کلاس دارای همچنان ادامه دارد. جیم بریر یکی از سرمایه‌داران میلیاردر معتقد است تمام دانشمندان کامپیوتر در حال حرکت به سمت فضای بلاک‌چین هستند و حرکت در خلاف جهت صنعت کار عاقلانه‌ای نیست. او می‌گوید:

بسیاری از دانشمندان علوم کامپیوتر و دانش‌جویان دکترای یادگیری ماشین در حال فعالیت روی بلاک‌چین هستند؛ زیرا قابلیت‌های بی‌شمار بلاک‌چین آن‌ها را شگفت‌زده کرده است. مطمئنا هیچ‌کس نمی‌خواهد مخالف بهترین و باهوش‌ترین افراد دنیا عمل کند.

چه موقع بازار رمزارزها بهبود پیدا می‌کند؟

بیت‌کوین تابه‌حال پنج بار کاهش قیمت را تجربه کرده و به‌طور متوسط هر بار بعد از ۶۷ هفته بهبود پیدا کرده و به بالاترین قیمت خود در بازار رسیده است. ۶۷ هفته بعد از رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۱۹۵۰۰ دلار، سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ است. اتفاقات گذشته، ضمانتی بر عملکرد آینده‌ی کریپتوکارنسی‌ نیست اما نحوه‌ی عملکرد بازار و بقای آن در دوران رکود را توضیح می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات