گلکسی اس 10 سامسونگ از فناوری تشخیص چهره داینامیک ویژن بهره خواهد برد

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات جدید، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ، عرضه‌‌ی گلکسی اس ۱۰ را با فناوری جدیدی تحت نام «داینامیک ویژن» در سر می‌پروراند.
تبلیغات

با نگاهی به پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ سامسونگ، به‌راحتی می‌توان به این موضوع پی برد که این شرکت کره‌ای، سالی خسته‌کننده‌ را در بخش پرچم‌داران خود سپری کرده است. گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ به‌عنوان دو پرچمدار شاخص این شرکت در سال ۲۰۱۸، هر دو دستگاه‌هایی بودند که نسبت به نسل پیشین خود تغییرات اندکی را تجربه می‌کردند.

حال به‌نظر می‌رسد که چشم‌بادامی‌ها قصد دارد با عرضه‌ی دهمین نسل از سری گوشی‌های گلکسی اس، تغییرات همه‌جانبه‌ای در گلکسی اس ۱۰ اعمال کنند.

به‌تازگی سامسونگ سه نام تجاری جدیدی را به ثبت رسانده که همگی آن‌ها به فناوری تشخیص چهره اشاره می‌کنند. این شرکت در زادگاه خود، یعنی کره‌جنوبی، نام‌های تجاری داینامیک ویژن (Dunamic Vision)، پرایوت ویژن (Private Vision) و دیتکت ویژن (Detect Vision) را به‌ نام خود ثبت کرده که همگی آن‌ها به سیستم‌های پیشرفته‌ی تشخیص چهره اشاره می‌کنند؛ بااین‌حال، انتظار می‌رود که در صورت پیاده‌سازی سیستمی جدید در کهکشانی‌های آتی کره‌ای‌ها، شاهد استفاده از یک نام واحد باشیم.

درحالی‌که جزییات بیشتری درباره‌ی این نام ارائه نشده است؛ اما این غول فناوری کره‌ای در گذشته نیز اشاراتی به سنسورهای داینامیک ویژن انجام داده بود. درواقع، نسخه‌ی پیشین این فناوری به کاربران این اجازه را می‌داد تا ویدئو‌هایی با سرعت ۲۰۰۰ فریم بر ثانیه را ضبط کنند. اگرچه این عدد برای ضبط ویدیویی‌های عادی، بیش‌از‌اندازه است؛ اما اگر قصد از فیلم‌برداری تهیه‌ی نقشه‌های سه‌بعدی باشد، چنین سیستمی به شما امکان می‌دهد تا به‌طرز قابل‌توجهی با دقت بیشتری نقشه‌برداری انجام دهید. حال باتوجه‌به این امر که برای تشخیص چهره نیز از نقشه‌برداری سه‌بعدی چهره استفاده می‌شود، انتظار می‌رود که با پیاده‌سازی فناوری یاددشده شاهد افزایش قابل‌توجه دقت این فناوری باشیم.

درکنار فناوری احتمالی فوق، گلکسی اس 10 به‌عنوان نخستین پرچم‌دار ۲۰۱۹ سامسونگ، از نمایشگری تمام‌صفحه بهره‌ خواهد برد؛ همچنین طبق گمانه‌زنی‌ها، سامسونگ برای کاهش حاشیه‌های بالایی و پایینی نمایشگر از روزنه‌ی صفحه‌نمایش استفاده می‌کند که حسگر دوربین جلو و تشخیص چهره را در خود جای می‌دهد. از دیگر موارد احتمالی کهکشانی آتی سامسونگ می‌توان به ترکیب سه‌گانه‌ دوربین پشتی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ اشاره کرد.

طبق سنت همیشگی، انتظار می‌رود که مدل‌های جدید گلکسی اس ۱۰ در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون ۲۰۱۹ (MWC) رونمایی شوند و فروش آن‌ها از میانه‌ی ماه مارس آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات