قیمت لاستیک خودرو ۲۰ تا ۳۲ درصد گران شد

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
در حالی‌ که برای واردات مواد اولیه‌ی تایر ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته است، قیمت لاستیک خودرو افزایش ۲۰ تا ۳۲ درصدی یافت.
تبلیغات

در هفته‌های گذشته و همراه‌با افزایش قیمت انواع کالاها در بازار، بحث‌های زیادی برای افزایش قیمت سوخت، خودرو و لاستیک مطرح شده است؛ این افزایش قیمت در حالی برای اکثر کالاهای موجود در بازار اتفاق می‌افتد که سطح درآمد کارمندان و کارگران افزایش نیافته است. با افزایش ۳ برابری قیمت دلار نسبت به ریال، کاهش ارزش ریال در برابر دلار به یک سوم و افزایش ۳ برابری قیمت‌ها مورد انتظار بود.

بنزین

در حالی‌ که بسیاری از کارشناسان نسبت به این مسئله هشدار داده بودند، اما عوامل متعددی دست به دست یکدیگر دادند تا قدرت خرید مردم در شرایط کنونی کاهش یابد. حالا در شرایطی که بحث افزایش قیمت خودرو و رسیدن به ۵ درصد زیر حاشیه بازار، افزایش قیمت قطعات خودرو و افزایش احتمالی قیمت بنزین در ماه‌های آینده فشار اقتصادی و روانی زیادی به مردم وارد می‌کند، خبرها نشان می‌دهد که قیمت لاستیک خودرو نیز افزایش یافته است. 

مصطفی تنها انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر لاستیک

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه قیمت لاستیک رادیال ۲۰ درصد و تایرهای نخی ۳۲ درصدی افزایش پیدا کرد، گفت:

اعمال قیمت‌های جدید باعث شده تا فروش حواله‌ای لاستیک توقف کوتاهی داشته باشد. در تصمیمی جدید قرار شده قیمت لاستیک رادیال ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؛ همچنین در بخش تایرهای نخی (بایاس) هم افزایش ۳۲ درصدی قیمت‌ها به تصویب رسیده است. در چند روز آینده ابلاغیه قیمت‌های جدید به شرکت‌ها ارسال می‌شود و فروش مجدد لاستیک انجام خواهد شد. با اعمال قیمت جدید، عرضه‌ی لاستیک از سوی کارخانجات با سرعت بیشتری همراه خواهد بود و این موضوع خود باعث کاهش قیمت لاستیک در بازار می‌شود.
tire / تایر لاستیک

افزایش قیمت لاستیک خودرو در شرایطی اعلام می‌شود که چند روز پیش، ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای خرید مواد اولیه تایر (کائوچوی طبیعی) اختصاص یافت. هرچند که این موضوع دیگر عجیب به‌نظر نمی‌رسد، اما کارشناسان اتفاق‌نظر دارند و هشدار می‌دهند که افزایش چند برابری قیمت‌ها در زمان بسیار کم و به‌صورت یک‌دفعه، اثرات ناخوشایندی برای جامعه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات