نسخه جدید مرورگر اج از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر پروژه‌ی مرورگر اج مایکروسافت در تردی در سایت ردیت اشاره کرد که این مرورگر از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

چند روز پیش خبر بازسازی مرورگر اج با استفاده از کرومیوم منتشر شد که براساس آن مایکروسافت استفاده از موتور رندرینگ EdgeHTML خود را کنار می‌گذارد و از کرومیوم Google در مرورگر اج استفاده خواهد کرد. حال اطلاعات جدید از نتایج این تغییر به‌دست آمده است.

در حالی که تغییر موتور رندرینگ به کرومیوم، کار توسعه‌دهندگان را برای آزمایش وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایشان ساده‌تر می‌کند، این تغییر استفاده از دیگر ویژگی‌های مرورگرهای مبتنی بر Chromium را نیز برای اج ممکن می‌سازد. کایل آلدن، مدیر پروژه‌ی Edge، در جریان یک ترد در سایت ردیت تأیید کرد که یکی از این ویژگی‌ها پشتیبانی از افزونه‌های کروم خواهد بود. یعنی اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود نسخه‌ی جدید اج که قرار است در کمتر از یک سال آماده شود، با قابلیت نصب افزونه‌های Chrome عرضه خواهد شد. البته مایکروسافت به‌طور خاص گفت که «قصد پشتیبانی» از این افزونه‌ها را دارد، یعنی ممکن است آن‌ها در صورت نیاز این ویژگی را کمی بعد از انتشار نسخه‌ی جدید برای آن ارائه کنند.

مایکروسافت در این ترد Reddit اعلام کرد که وب اپلیکیشن‌های پیشرو (PWA) نیز از طریق اج قابل نصب خواهند بود. PWA نرم‌افزاری با ظاهر و کارکرد یک اپلیکیشن معمولی است با این تفاوت که این اپلیکیشن‌ها تحت وب هستند؛ مانند Photos و Contacts و Maps گوگل. همچنین اپلیکیشن‌های موجود پلتفرم یکپارچه‌ی ویندوز (UWP) که مبتنی بر موتورهای EdgeHTML و Chakra هستند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد و Microsoft برنامه‌ای برای عدم پشتیبانی از آن‌ها ندارد؛ اما WebView جدیدی جهت استفاده از کرومیوم به‌عنوان موتور رندرینگ در اپلیکیشن‌ها، عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات