نگاهی کوتاه به فورد F-150 لیمیتد مدل ۲۰۱۹

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
مطالعه 5 دقیقه
نسخه‌ی لیمیتد فورد F-150 برای سال ۲۰۱۹ به‌روز و به پیشرانه‌ی قدرتمندتر ۳.۵لیتری V6 توئین‌توربو با ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت مجهز و به یکی از پیکاپ‌های سریع تاریخ تبدیل شده است.
تبلیغات

فورد F-150 لیمیتد مدل ۲۰۱۹ به‌روز شده تا همچنان بتواند موقعیت خود به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ بازار را حفظ کند. F-150 لیمیتد در این به‌روزرسانی تغییراتی تجربه کرده که قیمت پایه‌ی آن‌ را از ۶۲هزار و ۸۵۵ دلار به ۶۸هزار و ۶۳۰ دلار افزایش داده است. یکی از تغییرات مهم‌، تجهیز به نسخه‌ی قدرتمندتری از پیشرانه‌ی ۳.۵لیتری V6 توئین‌توربو است که از مدل رپتور گرفته شده و ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

Ford F-150 Limited 2019

سامانه‌ی چهارچرخ محرک هنوزهم به‌عنوان آپشنی ۳هزارو۴۲۵دلاری برای F-150 لیمیتد ارائه می‌شود؛ اما برای مهار این قدرت زیاد، سفارش آن ضروری به‌نظر می‌رسد. لیمیتد بالاترین تیپ در خانواده‌ی F-150 محسوب می‌شود. بنابراین، همانند شاسی‌بلندی لوکس می‌تواند پنج نفر را حمل کند؛ درحالی‌که از فضای بار بزرگی هم برخوردار است. رینگ‌های این خودرو ۲۲اینچی است و برای آن چهار رنگ مختلف قرمز، سفید، مشکی یا نقره‌ای می‌توان سفارش داد.

Ford F-150 Limited 2019

قدرت بیشتر پیشرانه، F-150 لیمیتد را به دومین پیکاپ سریع دنیا بعد از دوج رم SRT-10 سال ۲۰۰۴ تبدیل کرده است. براساس آزمایش وبسایت Car and Drive (کار اند درایور)، خودرو دوج به پیشرانه‌ی ۵۰۰اسب‌بخاری وایپر مجهز است. باتوجه‌به اینکه F-150 لیمیتد ۶۰ سانتی‌متر فاصله‌ی محوری بیشتر و ۲۰۶ کیلوگرم وزن بیشتری درمقایسه‌با رم SRT-10 دارد، چنین عملکردی برای آن شوکه‌کننده است. این وانت در ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۳.۷ ثانیه با سرعت ۱۶۵ کیلومتربرساعت طی می‌کند.

Ford F-150 Limited 2019

بنابراین، F-150 لیمیتد دقیقا یک ثانیه از قدرتمندترین نسخه‌ی دوج رم سریع‌تر است و حتی از بالاترین مدل‌های شورولت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا با پیشرانه‌ی ۶.۲لیتری هشت سیلندر ۴۲۰اسب‌بخاری هم ۰.۲ ثانیه شتاب بیشتری دارد. درهمین‌حال، نسخه‌ی جدید این پیکاپ بیش از ۰.۵ ثانیه از نسخه‌ی قبلی با پیشرانه‌ی ۳.۵لیتری توئین‌توربو معمولی نیز سریع‌تر است؛ اما ویژگی برجسته‌تر F-150 لیمیتد عملکرد ترمزهای آن است که این پیکاپ لوکس ۲۵۳۷کیلوگرمی با رینگ‌های ۲۲اینچی و لاستیک‌های پیرلی اسکورپیون را از سرعت ۱۱۰ کیلومتربرساعت، تنها در ۵۱ متر متوقف می‌کنند.

Ford F-150 Limited 2019

یکی از تفاوت‌های مهم میان F-150 و به‌طور کلی دیگر پیکاپ‌های مدرن امروزی با دوج رم SRT-10 قدیمی، محدودیت الکترونیکی سرعت آن‌ها است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ زیرا حداکثر سرعت این پیکاپ قدرتمند ۴۵۰اسب‌بخاری روی ۱۷۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. این درحالی‌ است که SRT-10 می‌توانست بی‌محابا به سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هنگام حرکت با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگ‌راه، F-150 لیمیتد به کمتر از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا به حداکثر سرعت خود برسد که بخش عمده‌ی این زمان صرف معکوس‌دادن جعبه‌دنده از دنده‌ی ۱۰ به ۶ می‌شود. این پیکاپ به باک سوخت ۱۳۶لیتری مجهز است که حتی با مصرف سوخت میانگین ۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر، بازهم امکان پیمودن بیش از ۸۰۰ کیلومتر با یک‌بار سوخت‌گیری را فراهم می‌کند.

Ford F-150 Limited 2019

F-150 لیمیتد جدید فراتر از یک موشک در مسافت ۴۰۰ متر است و برای رانندگی‌های روزانه هم خودرو بسیار مناسبی محسوب می‌شود. پیشرانه‌ی V6 توئین‌توربو این وانت پاسخ‌گویی فوق‌العاده‌ای دارد و هیچ‌گاه خستگی و تنبلی در آن احساس نمی‌شود. همچنین، این وانت آمریکایی از کابین واقعا درجه‌یکی هم برخوردار است. داخل F-150 لیمیتد با تزیینات چوبی پرزرق‌وبرق، چرم دوخت‌برجسته در داشبورد، پوشش سقف نرم و صندلی‌های جلویی چرمی راحت با گرم‌کن و تهویه و ماساژور، بسیار عالی و لوکس و باکیفیت است. پلاک کرومی بزرگی هم روی کنسول مرکزی خودرو نصب شده که نام تیپ روی آن نقش بسته و به راننده یادآوری می‌کند قوی‌ترین و لوکس‌ترین نسخه‌ی F-150 را سوار شده است.

Ford F-150 Limited 2019
Ford F-150 Limited ۲۰۱۹
Ford F-150 Limited ۲۰۱۹
Ford F-150 Limited 2019
Ford F-150 Limited 2019

هرچند F-150 لیمیتد مدل ۲۰۱۹ پیکاپی عالی برای رانندگی است، معایبی هم در آن وجود دارد. برای مثال، ارتعاشات ناشی از اسکلت خودرو ازطریق غربیلک فرمان احساس می‌شود که این موضوع در رقبای تازه‌نفسی مثل رم SRT-10 احساس نمی‌شود. علاوه‌براین، در لیمیتد سروصدای باد و تایرها به میزان چشمگیری وارد کابین می‌شود؛ ولی رم SRT-10 در سرعت‌های بزرگ‌راهی ساکت‌تر است. این درحالی است که اگر صدای پیشرانه بیشتر به‌گوش می‌رسید، بهتر بود؛ زیرا صدای پیشرانه‌ی اکوبوست فورد با شتاب و عملکرد فوق‌العاده‌ی آن مطابقت ندارد. صفحه‌نمایش هشت‌اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی F-150 لیمیتد هم این روزها کمی کوچک به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا باتوجه‌به نمایشگر بزرگ دوازده‌اینچی رم SRT-10. از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، قیمت هنگفت ۶۸هزاردلاری F-150 است که بسیار گران‌تر از قیمت پایه‌ی آن است.

Ford F-150 Limited 2019
Ford F-150 Limited ۲۰۱۹
Ford F-150 Limited ۲۰۱۹
Ford F-150 Limited 2019
Ford F-150 Limited 2019
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات