گلکسی A8s سامسونگ با روزنه نمایشگر معرفی شد

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تصاویر متعدد از گلکسی A8s، سامسونگ امروز از این گوشی‌هوشمند با روزنه‌ی نمایشگر رونمایی کرد.
تبلیغات

چندماه پیش سامسونگ به‌صورت اتفاقی، اطلاعاتی از Galaxy A8s (گلکسی A8s) را منتشر کرد. این اطلاعات، گلکسی A8s را دستگاهی معرفی می‌کردند که برای نخستین‌بار در راستای خلق تجربه‌ای فراگیر و تمام‌صفحه، قصد به‌کارگیری از فناوری صفحه‌نمایش جدیدی تحت نام Infinity-O را دارد که سنسور دوربین را درون روزنه‌ای میان‌ نمایشگر جایگذاری می‌کند. در حالی که انتظار می‌رود کره‌ای‌ها از روزنه‌ی نمایشگر در پرچمداران آتی خود نیز استفاده کنند؛ اما دستگاه میان‌رده‌ی گلکسی A8s آن‌ها نخستین دستگاهی بوده که به بهره‌گیری از این فناوری روی آورده است.

گلکسی ای 8 اس / Galaxy A8s

کره‌ای‌ها در دستگاه میان‌رده‌ی گلکسی ای 8 اس از سخت‌افزار قابل‌احترامی استفاده کرده‌اند که جوابگوی نیاز اغلب افراد خواهد بود. پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۷۱۰ در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، همگی در کنار هم توان پردازشی گلکسی A8s را تأمین خواهند کرد؛ اما متاسفانه خبری از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای نیست و عضو جدید خانواده‌ی Galaxy A به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو روانه‌ی بازار خواهد شد. غول دنیای فناوری در بخش دوربین نیز به ترکیب سه‌گانه روی آورده است که به‌ترتیب ۲۴، ۵ و ۱۰ مگاپیکسل هستند.

گلکسی ای 8 اس / Galaxy A8s

صفحه‌نمایش گلکسی ای 8 اس وجه‌تمایز آن نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود. نمایشگر ۶.۴ اینچی +FHD با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ به‌لطف بهره‌گیری از حفره‌ی نمایشگر و قرارگیری لنز دوربین سلفی درون آن، از حاشیه‌ و بریدگی صفحه‌نمایش عاری است. در بخش فوقانی و ضلع چپ دستگاه سنسور دوربین ۲۴ مگاپیکسلی سلفی درون حفره‌ای مشکی‌رنگ قرار گرفته تا سامسونگ قادر به کاهش حاشیه‌های بالایی و پایینی دستگاه شود. در حالی که این حفره در تصاویر رندر کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما حفره‌ی یادشده در هنگام کار با دستگاه به‌طرز مشهودی توجه را به‌خود جلب می‌کند؛ حال اگر از تصویر پس‌زمینه‌ی روشن نیز برای دستگاه استفاده کنید، این تداخل بیش‌از هر زمان دیگری مشخص می‌شود. 

کیفیت ساخت دستگاه به‌طور کلی در سطح مطلوبی قرار دارد و برخلاف ماهیت میان‌رده‌ی گلکسی A8s، کار با دستگاه کاملاً حس یک کالای لوکس را به شما القا می‌کند. ترکیب شیشه و فلز پوششی را به‌وجود آورده تا دست‌گیری جدیدترین کهکشانی کره‌ای‌ها راحت‌تر باشد. همان‌طور که بالاتر درباره‌ی دوربین توضیح دادیم، سامسونگ از ترکیب سه‌گانه با چیدمان عمودی بهره برده که پیش‌تر شاهد به‌کارگیری از این شیوه در گلکسی A7 بودیم. در کنار دوربین نیز سنسور اثر انگشت با طرح بیضوی قرار گرفته تا اندکی گلکسی A8s را از این حیث نسبت به دیگر هم‌خانواده‌ها متمایز سازد.

گلکسی ای 8 اس / Galaxy A8s

فعلاً این دستگاه تنها در کشور چین رونمایی شده است و به‌زودی فروش آن نیز در همین کشور آغاز خواهد شد. Galaxy A8s در سه‌ رنگِ آبی، سبز و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود؛ بااین‌حال درباره‌ی قیمت این دستگاه هنوز اطلاعاتی از سوی سامسونگ منتشر نشده است. اکنون مشخص نیست که جدیدترین کهکشانی میان‌رده‌ی چشم‌بادامی‌ها تنها به بازار چین منحصر است یا در آینده شاهد عرضه‌ی آن در بازارهای جهانی نیز خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات