نیکلاس لطیفی سال آینده با تیم ویلیامز در فرمول یک شرکت خواهد کرد

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکلاس لطیفی که در فصل ۲۰۱۸ فرمول ۲ به جایگاه نهم رسید، به‌عنوان راننده ذخیره فصل ۲۰۱۹ در تیم فرمول یک ویلیامز انتخاب شد.
تبلیغات

نیکلاس لطیفی از رانندگان مسابقات فرمول ۲، سال ۲۰۱۹ به‌عنوان راننده ذخیره‌ی تیم فرمول یک ویلیامز فعالیت می‌کند. این راننده ۲۳ ساله کانادایی (پدر او تاجر ایرانی-کانادایی است) پیش‌تر به‌عنوان راننده توسعه تیم فرمول یک فورس ایندیا مشغول به کار بود. گفته می‌شود او در تیم ویلیامز ۶ جلسه تمرینی، دو آزمون درون فصلی در روزهای تست،‌ آزمون روز ماقبل فصل و دو آزمون تایرها را انجام خواهد داد.

به‌صورت معمول، راننده‌ی ذخیره به‌عنوان جایگزین در رقابت‌های گرندپری آخر هفته حضور خواهد داشت. این در حالتی است که راننده‌ی اصلی قادر به ادامه‌ی کار نباشد؛ اما در این مورد، از لطیفی کاری ساخته نیست. چرا که او هنوز گواهینامه رانندگی در مسابقات فرمول یک موسوم به «سوپر لایسنس» را نگرفته است. نیکلاس لطیفی در فصل جاری با جایگاه نهم به کار خود در فرمول دو پایان داد و پس از تلاش برای کسب صندلی در فصل آینده، سرانجام به‌عنوان راننده ذخیره تیم ویلیامز انتخاب شد. 

Nicholas Latifi / نیکلاس لطیفی

لطیفی پس از انتخاب توسط تیم فرمول یک ویلیامز گفت:

من بسیار هیجان‌زده هستم که در سال ۲۰۱۹ به تیم برجسته‌ای مانند ویلیامز به‌عنوان راننده ذخیره پیوستم. این فرصت فوق‌العاده‌ای برای ادامه پیشرفت من در مسابقات فرمول یک خواهد بود. کسب تجربیات بیشتر در جلسات تمرینی، آزمون قبل از فصل و تست تایرهای پیرلی، بسیار ارزشمند است. علاوه‌بر این بخش بزرگی از نقش تازه‌ی من، شبیه‌ساز رانندگی و کمک به حمایت از توسعه‌ی خودرو جدید تیم است. این یک فرصت استثنایی برای ادامه‌ی مسیر رو به رشد است. من مشتاقانه منتظر گذراندن وقت در کارخانه گرو (Grove)‌ هستم؛ سعی می‌کنم که خودم را درون تیم جا بدهم و هر جا که می‌توانم کمک کنم. این فرصت شگفت‌انگیزی است که به من داده شده و من برای شروع هیجان زیادی دارم.
Nicholas Latifi / نیکلاس لطیفی

جایگاه پنجم لطیفی در جدول رده‌بندی فرمول ۲ در سال ۲۰۱۷، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی او را تقویت کرد؛ اما او در مسابقات امسال فرمول ۲، به جایگاهی بهتر از نهم دست نیافت و با ۹۱ امتیاز به کار خود پایان داد. لطیفی اکنون دارای ۲۴ امتیاز (برای کسب سوپر لایسنس) است و باید در سال آینده در فرمول ۲ حداقل مقام پنجم را کسب کند. لطیفی برای کسب گواهینامه حضور در فرمول یک به ۴۰ امتیاز نیاز دارد و انتظار می‌رود که باتوجه‌به پیشرفت خود، بتواند طی فصل‌های آینده آن را کسب کند.

Nicholas Latifi / نیکلاس لطیفی

کلر ویلیامز، معاون تیم فرمول یک ویلیامز گفت:

نیکلاس با موفقیت در سطح جوانان فرمول دو مسابقه داده است. او پیشینه‌ی خوبی در مسابقه دارد و همان کسی است که ما دنبال آن هستیم. لطیفی فوق‌العاده باهوش و سخت‌کوش است؛ ما مطمئن هستیم او برای تیم گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود و ما منتظریم تا فصل آینده با نیکلاس کار کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات