نوسانات بیت‌ کوین به پایین‌ترین حد خود طی دو سال گذشته رسید

پنج‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
با آنکه ۱۰ سال از عمر ارز رمز نگاری شده‌ی می‌گذرد؛ از دو سال گذشته تاکنون، نوسانات بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
تبلیغات

در ۱۰ سالی که از عمر بیت‌کوین می‌گذرد، شاهد نوسانات شدیدی در ارزش اصلی‌ترین ارز رمزنگاری‌شده‌ بوده‌ایم. به‌نظر می‌رسد نوسانات بیت‌کوین وضعیت‌پایدارتری پیدا کرده است.

نوسان ارزش بیت کوین به عنوان اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده طی دو سال گذشته، به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در طی دو هفته‌ی گذشته، کمترین نوسانات در بازار سهام ایالات متحده به ثبت رسیده است. با توجه به ارزیابی‌های هفتگی، از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون، این اولین باری‌ است که شاهد کمترین نوسانات بیت‌کوین در بازار هستیم و این موضوع در حالی مطرح می‌شود که این سکه‌ی دیجیتال در مسیری قرار دارد که مورد توجه جهان است و به جایگاه و موقعیت اصلی خود نزدیک‌تر می‌شود.

بیت کوین هفته‌ی گذشته ده ساله شد. یکی از موانع اصلی که طبقه‌بندی قرارگیری ارز دیجیتال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و می‌تواند تاثیر منفی بر آن بگذارد، نوسانات ارزهای دیجیتال است. بیشتر سازمان‌های سرمایه‌گذاری که اصلی‌ترین دغدغه‌ی خود را ذخیره کردن ارزش به روشی قابل‌ پیش‌بینی می‌دانند، در مورد ارزهای دیجیتال به دیده‌ی شک و تردید نگاه می‌کنند. در عین حال، نهادهای قانون‌گذار در سراسر جهان، در مورد بی ثباتی ارزهای دیجیتال نیز به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند.

نوسانات بیت‌کوین حتی باعث شده که این ارز رمز نگاری شده به‌عنوان روشی برای پرداخت درنظر گرفته نشود. در حالیکه یکی از کاربردهای ارزهای دیجیتال، سیستمی برای پرداخت است. افراد درگیر در معاملات و سرمایه‌گذاران، منتظر هستند ببینند نهادهای قانون‌گذار چه رفتاری با بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارندو همین امر باعث شده تا این افراد خرید و فروش آنچنانی را نداشته باشند. 

سال گذشته، ارزش بیت‌کوین بیش از ۱۳۰۰ درصد افزایش یافت و در ماه دسامبر به بالاترین حد خود و ارزش ۲۰۰۰۰ دلار رسید. در سال جاری میلادی، قبل از بازه‌ی زمانی ماه سپتامبر و نزدیک‌شدن به زمانی که ارزش بیت‌کوین به پایداری بیشتری برسد، ارزش بیت‌کوین تا حدود ۷۰ درصد کاهش یافت. ارزش بیت کوین در حال حاضر ۶٫۴۵۰ دلار است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات