لایکا از دوربین کامپکت Q-P با تغییرات جزئی نسبت به مدل اصلی رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
لایکا دوربین جدید Leica Q-P را در حالی رونمایی کرد که این محصول نسبت به Leica Q تفاوت فنی خاصی نداشته و تنها کمی از نظر طراحی تفاوت دارد.
تبلیغات

لایکا امروز از لایکا Q-P که شرکت از آن با عبارت «نمود هنرمندانه‌ی کوچک‌شمردن» یاد می‌کند رونمایی کرد. این محصول در واقع همان Leica Q است که نقطه‌ی قرمزرنگ را روی بدنه‌ی خود ندارد.

دوربین کامپکت و فول‌فریم جدید لایکا بدنه‌ای مقاوم و البته شیک دارد که به رنگ مشکی مات مزین شده است. لایکا Q-P از روبه‌رو طراحی ساده و مینیمالیستی دارد و دایره‌ی قرمزرنگ مربوط به لوگوی برند لایکا از آن حذف شده و محل قرارگیری برند به قسمت فوقانی دوربین منتقل شده است.

Leica Q-P

یک تفاوت فنی بین Q-P و Q بازطراحی دکمه‌های شاتر و انتخاب حالت است؛ به طوری که در مدل جدیدتر رهایی شاتر تجربه‌ی لمس بهتری دارد و دکمه‌ی انتخاب حالت یا سلکتور نیز با ایجاد صدای کلیک، وارد تنظیمات جدید می‌شود.

Leica Q-P

به غیر از موارد فوق که مربوط به بخش طراحی و مکانیکی می‌شود، Q-P نسبت به Q تفاوت دیگری نداشته و کاملا مشابه عمل می‌کند. لایکا در این دوربین لنز ثابت سعی کرده است ظاهر و حس دوربین‌های رینج‌فایندر سری M را تداعی کند.

لایکا Q-P از لنز ۲۸ میلی‌متری ASPH با گشودگی دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد.

Leica Q-P

در پشت دستگاه، منظره‌یاب الکترونیکی سه اینچی LCOS با کیفیت ۳.۶۸ مگاپیکسل از جنس LCD با ۱.۰۴ میلیون نقطه قرار دارد.

Leica Q-P

در خصوص مشخصات و ویژگی‌های لایکا Q-P باید به سنسور فول‌فریم CMOS و ۲۴.۲ مگاپیکسلی آن اشاره کرد. بازه‌ی ISO در این محصول از ۱۰۰ تا ۵۰ هزار را شامل می‌شود و دوربین قابلیت ثبت متوالی ۱۰ فریم در هر ثانیه را دارد. پردازنده‌ی تصویر Maestro II، سیستم فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست، فیلمبرداری فول HD با کیفیت ۶۰ فریم بر ثانیه، وای‌فای داخلی و سازگاری با اپلیکیشن جدید و اختصاصی FOTOS از دیگر مشخصات این دوربین به حساب می‌آیند.

در ادامه تعدادی از عکس‌های نمونه‌ی رسمی گرفته‌شده با لایکا Q-P را مشاهده می‌کنید.

Leica Q-P
Leica Q-P
Leica Q-P
Leica Q-P
Leica Q-P
Leica Q-P
Leica Q-P
Leica Q-P

همچمین می‌توانید ویدیوی کوتاه معرفی این محصول را در زیر تماشا کنید.

لایکا Q-P از امروز به قیمت ۴,۹۹۵ دلار برای خرید در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات