مسابقات جهانی پهپاد با قهرمانی شرکت کننده ۱۵ ساله استرالیایی پایان یافت

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پسر ۱۵ ساله‌ی استرالیایی در مسابقات جهانی پهپاد که در شنزن چین برگزار شد، جایزه‌ی نقدی ۲۴۰۰۰ دلاری را از آن خود کرد.
تبلیغات

پسر ۱۵ ساله‌ی استرالیایی پس از چهار روز تلاش پی‌در‌پی و شکست رقبا در مسابقات جهانی پهپاد، توانست موفق شد تا قهرمان این رقابت‌ها شود. مسابقات جهانی پهپاد زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هوانوردی یا FAI برگزار می شود.

رادی براونینگ موفق شد از میان ۱۲۷ شرکت‌کننده‌ی این مسابقات از ۳۴ کشور جهان، مقام اول را از آن خود کند. با کسب این موفقیت، وی جایزه‌ی نقدی ۲۴۰۰۰ دلاری را از آن خود کرد. براونینگ، قهرمان مسابقات جهانی پهپاد در شنزن چین به FAI گفت: 

بسیار هیجان‌زده هستم. من رویای قهرمان‌شدن‌ را دیده بودم؛ باورم نمی‌شود که این رویا به حقیقت پیوسته است و از این خوشحال‌تر نمی‌توانم باشم.
مسابقات پهپاد

در تاریخ ۴ نوامبر همزمان با پایان مسابقات جهانی پهپاد، FAI در توییتی اعلام کرد که پهپاد رادی براونینگ سرعت بالا، عملکرد خوب و باورنکردنی و همچنین اوج و فرود قدرتمندی داشته است. از نظر برگزار کنندگان این سری مسابقات هیجان بسیار بالایی داشته است و شرکت‌کنندگان به‌صورت قدرتمندی در مسابقه حاضر شده بودند.

در مسابقات پهپادها یا همان هواپیماهای بدون سرنشین، شرکت‌کنندگان باید بتوانند مهارت‌هایی را به‌نمایش بگذارند. پهپاد باید بتواند با سرعت بالا پرواز کند و کاربر نیز باید بتواند به‌خوبی پهپاد را در مسیری که با نور نئون مشخص شده است، هدایت کند. برخی از نقاط مسیر حرکت پهپاد، دارای پیچ‌وخم‌هایی تندی است و مهارت هدایت‌کننده‌ی پهپاد در این مسیر سنجیده می‌شود. همچنین پهپاد باید بتواند از موانعی شبیه به حلقه‌ که در مسیر حرکت مشخص شده است، به‌خوبی عبور کند و برخوردی با موانع نداشته باشد.

تمام حرکات پهپاد در طول مسیر مسابقه، به‌صورت ویدئویی ضبط و به‌صورت زنده استریم آن در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود. سرعت پرواز پهپاد در حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. فردی که در نقش خلبان، هدایت پهپاد را برعهده دارد باید بتواند در طول مسیر حرکت، با تمرکز بالا و دقت زیاد پهپاد را هدایت کند. کوچکترین خطایی در حین هدایت و کنترل پهپاد می‌تواند باعث از دست دادن مسابقه شود.

مسابقات پهپاد

مسابقه‌ی جهانی پهپاد در شنزن چین برگزار شد. طول ۶۵۰ متری زمین برگزاری مسابقات با ۷۰۰۰ متر چراغ‌ LED روشن شده بود. جمعیت ۱۰ هزار نفری تماشاچیان این سری مسابقات از طریق نمایشگرهای بزرگ می‌توانستند ویدئوی پرواز پهپادها را به‌صورت زنده مشاهده کنند و از دیدن آن لدت ببرند. براونینگ پس از دریافت جایزه‌ی اول گفت:

من رقابت‌کردن را دوست دارم و اهداف بزرگی برای خودم تعریف می‌کنم. هدفم این بود که همه‌ی جوایز را از آن خود کنم و توانستم به هدفم برسم. خوش‌شانس و مهارتی که داشتم دست‌به‌دست هم دادند تا بتوانم الان اینقدر خوشحال باشم.

مسابقات جهانی پهپاد به‌صورت زنده از طریق تلویزیون سراسری چین پوشش داده شد. اولین مسابقات جهانی پهپادها از طریق FAI‌ برگزار شد و بی‌شک در آینده می‌تواند جایگاه خود را در میان علاقه‌مندان به پرواز هواپیماهای بدون سرنشین پیدا کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات