ایران عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات شد

سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی وزیر ارتباطات، ایران با رأیی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ چون روسیه، آفریقای جنوبی، لهستان و... عضو شورای حکام اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات شد.
تبلیغات

کنفرانس سران مختار  ITU پنجشنبه‌ی گذشته در دبی برگزار شد و پس از آن محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات از رسیدن خبرهای خوش از این اجلاس خبر داده بود. وزیر ارتباطات در کنفرانس سران مختار  ITU در جمع وزرای ارتباطات کشورهای مختلف سخنرانی کرد و ارتباطات و فناوری اطلاعات را ابزاری برای خلق ثروت معرفی کرد که در بعضی موارد، به عنوان ابزار جنگ افروزی به‌کار گرفته شده‌اند. وی در سخنرانی خود به این موضوع تأکید کرد که ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ابزار صلح باقی بماند و به وسیله‌ای برای هژمونی و یک‌جانبه‌گرایی برخی کشورها تبدیل نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی این کنفرانس با وزرای ارتباطات آذربایجان، اندونزی و ترکیه دیدار و گفتگو کرد و محور این دیدارها را پیگیری توافق‌های گذشته در زمینه‌ی توسعه همکاری‌ها در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال دانست. وی همچنین از شرکت ایران در حوزه‌های فضایی، کسب‌وکارهای نوپا و امنیت سایبری در نمایشگاه باکوتل خبر داد و اعلام کرد حضور وزیر ارتباطات اندونزی در ایران و همچنین نشست چندجانبه‌ی همسایه‌های شمالی در باکو از برنامه‌هایی است که به منظور ایجاد منطقه‌ی قوی‌تر در حوزه‌ی ICT انجام خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات که خبرهای خوبی را در نتیجه‌ی این نشست پیش‌بینی کرده بود، روز گذشته با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود اعلام کرد ایران با رأی ۱۴۶ کشور دنیا به عضویت شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات درآمد و نوشت:

لحظاتی پیش پیامکی از وزیر ارتباطات اندونزی دریافت کردم که در آن انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات را تبریک گفته بود. به یاد دارم پس از سخنرانی در جمع وزرای ارتباطات و دیپلمات‌های سایر کشورها در دبی، دبیرکل اتحادیه گفت با این صحبت‌ها و مذاکراتی که داشته‌اید، همه ایران را تحسین کردند. پیش‌بینی او بر انتخاب ایران با رأی بالا بود.امروز و در روز آغازین بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه‌ی آمریکا، پس از مدت‌ها، یک اجماع جهانی برای انتخاب ایران با رأی ۱۴۶ کشور دنیا و با رأیی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ای چون روسیه، آفریقای جنوبی، لهستان، آذربایجان و... شکل گرفت.زمان، زمان خودباوری است. باور کنیم که می‌توانیم. #آینده_روشن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات