حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی ایران دفع شد [به‌روزرسانی: شرکت «گلدن لاین» عامل حمله سایبری است]

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات، حملات سایبری پراکنده‌ای به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران انجام شده که با هوشیاری تیم‌های فنی دفع شده است.
تبلیغات

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با ارسال توییتی از حملات پراکنده‌ی سایبری از مبدأ یک رژیم غاصب به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران و دفع تمامی آن‌ها توسط تیم‌های فنی خبر داد. او در توییت خود نوشت:

‏از امروز حملات پراکنده از مبدأ یک رژیم غاصب به برخی زیرساختهای ارتباطی ایران آغاز شده که همگی با قدرت دفع شده‌اند. این برای مردم دنیا دیگر عجیب نیست: ادعای حقوق بشر می‌کنند و ملتی را به خاک و خون می‌کشند. ادعای واهی حمله سایبری از طرف ایران می‌کنند و خود حملاتی را ترتیب می‌دهند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در توییتی این موضوع را تأکید کرد و نوشت:

رژیمی که سابقه‌ی آن در به‌کارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس‌نت مشخص است، این‌بار تلاش داشت به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند؛ البته به‌لطف هوشیاری تیمهای فنی، دست خالی بازگشت. این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

به‌روزرسانی: آذری جهرمی جزییات حملات سایبری امروز را شرح داد. وی از مستند کردن حملات سایبری انجام شده برای پیگیری حقوقی در مجامع بین‌المللی توسط وزارت امور خارجه و نهادهای مسئول خبر داد و گفت:

امروز صبح این حملات شکل جدی‌تری به خود گرفت و از یک شرکت اینترنتی به نام شرکت گلدن لاین اینترنت، این رژیم حملات طراحی شده و مقصد حملات به سمت زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و بیشتر به سمت شبکه ارتباطات تلفن همراه بوده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات