ConsenSys، استارتاپ مشهور حفر معادن فضایی را تصاحب کرد

یک‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ConsenSys که در زمینه‌ی فناوری بلاک‌چین فعالیت دارد، استارتاپ رؤیایی استخراج و حفر معادن فضایی Planetary Resources را خریداری کرد.
تبلیغات

این هفته، یک شرکت فعال در حوزه‌ی بلاک‌چین استارتاپ Planetary Resources که در صنعت فضایی پیشرو است را تصاحب کرد. شرکت ConsenSys واقع در بروکلین نیویورک که در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد، در اطلاعیه‌ای از به اختیار درآوردن شرکت استخراج معادن فضایی Planetary Resources خبر داد.

فعلاً مشخص نیست که این دو شرکت چه نوع همکاری می‌توانند با یکدیگر داشته باشند، ولی جو لوبین ،بنیانگذار ConsenSys، از این اقدام به‌عنوان «غیرمتمرکز سازی فعالیت‌های فضایی» یاد کرده‌ است.

لوبین در بیانیه‌ی خود اعلام کرده‌ است:

من Planetary Resources را به خاطر نبوغ بی‌همتا، سابقه‌ی نوآوری و الهام‌بخشی آن برای مردم تمام سیاره‌ی‌مان و همچنین آینده‌نگری بی‌نظیرش تمجید می‌کنم. اضافه کردن قابلیت‌های فضایی ژرف به اکوسیستم ConsenSys نشانگر باور ما به پتانسیل پروژه‌ی Ethereum برای کمک به بشریت جهت ایجاد سیستم‌های قانونی اجتماعی جدید از طریق اعتماد خودکار و اجرای تضمین شده است. همچنین این امر بیانگر اعتقاد ما به دموکراتیزه کردن و غیرمتمرکزسازی فعالیت‌های فضایی برای متحدکردن گونه‌های ما و به فعل درآوردن ظرفیت‌های دست نخورده انسانی است.

لوبیت قول داده است که در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری را در مورد این حرکت منتشر کند. درعین‌حال، کریس لویکی، مدیرعامل Planetary Resources، نیز به ConsenSys ملحق خواهد شد. لویکی در مورد این اتفاق چنین اظهارنظر می‌کند:

من به دستاورد فوق‌العاده گروه‌مان افتخار می‌کنم، سپاسگزار طرفداران آینده‌نگرمان هستم و از پیوستن به ConsenSys برای ارتقای کارمان جهت گسترش منطقه‌ی نفوذ اقتصادی بشریت به منظومه‌ی خورشیدی بسیار خوشحالم.

Planetary Resources که در سال ۲۰۱۰ با نام Arkyd Astronautics  و با مدیریت پیتر دیاماندیس، مؤسس X Prize، آغاز به کار کرد جرقه‌ی درخشانی در دنیای شرکت‌های خصوصی فضایی به حساب می‌آمد. اما اوایل سال جاری این شرکت از بازنگری در رویکردش به دنبال عدم توانایی در جذب سرمایه کافی خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات