پتنت جدید ZTE: استفاده از حفره در نمایشگر برای اسپیکر گوشی

جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
زدتی‌ایی (ZTE) اخیرا پتنت جدیدی برای یکی از گوشی‌های آینده‌اش ثبت کرده که در آن حفره‌ای در بالای نمایشگر برای اسپیکر گوشی دیده می‌شود.
تبلیغات

سازندگان‌های گوشی‌های هوشمند به‌منظور ساخت گوشی‌های تمام‌صفحه باید تا جای ممکن حاشیه‌های اطراف نمایشگر محصولاتشان را کاهش می‌دادند که این موضوع با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو بود. هنوز هیچ شرکتی نتوانسته دوربین سلفی و اسپیکر و برخی حسگرهای موجود در قسمت جلویی گوشی را به زیر نمایشگر ببرد و محصولی واقعا بدون‌حاشیه تولید کند. ازهمین‌رو، شرکت‌ها به استفاده از بریدگی در نمایشگر محصولاتشان روی آوردند تا گوشی‌شان ضمن داشتن نسبت بیشتر نمایشگر به بدنه، از دوربین سلفی و دیگر تجهیزات جلویی بهره‌مند باشد.

بااین‌حال، عده‌ای از کاربران همواره از بریدگی بالای نمایشگر تنفر داشته‌اند. به‌همین‌دلیل، برخی شرکت‌ها به فکر چاره افتادند و ایده‌های جدیدی مطرح کردند. برای مثال، اوپو با معرفی فایند ایکس از طراحی کشویی برای دوربین سلفی خبر داد و برخی دیگر تصمیم گرفتند نمایشگرهای دارای حفره خلق کنند.

جدیدترین پتنت مربوط به زد‌تی‌ایی (ZTE) از تلاش ویژه‌ی این شرکت برای استفاده‌نکردن از بریدگی حکایت دارد. تاکنون گوشی‌های دارای حفره در نمایشگر به‌صورت رسمی تولید نشده‌اند؛ اما شرکت‌های سامسونگ و لنوو و اخیرا هواوی اعلام کرده‌اند که قصد دارند چنین محصولاتی را در آینده‌ای نزدیک روانه‌ی بازار کنند. 

پتنت جدید زد تی ای / ZTE New Patent

ظاهرا زد‌تی‌ایی نیز در پی ساخت گوشی با نمایشگر دارای حفره است؛ اما قصد دارد از این حفره نه برای دوربین سلفی، بلکه برای اسپیکر جلویی بهره بگیرد. البته نباید فراموش کنیم هواوی پیشتر به چنین ابتکاری دست زده بود.

پتنت جدید ZTE نشان می‌دهد این شرکت در پی ساخت گوشی هوشمندی با حاشیه‌های اندک است و برای جبران نبود بریدگی قصد دارد حفره‌ای مستطیلی‌شکل در قسمت بالایی نمایشگر برای اسپیکر ایجاد کند. در این پتنت، اثری از دوربین سلفی گوشی دیده نمی‌شود که این موضوع را می‌توان به دو صورت تحلیل کرد: یا گوشی جدید زد‌تی‌ایی همچون نوبیا ایکس دوربین سلفی ندارد یا این دوربین به‌گونه‌ای در زیر نمایشگر قرار داده شده است.

برخلاف حفره‌های مربوط به دوربین (مثل نمایشگر اینفینیتی-اُ سامسونگ)، حفره‌های مربوط به اسپیکر هنوز در مرحله‌ی ثبت پتنت قرار دارند و استفاده از آن‌ها در نمایشگر گوشی‌ها رسما تأیید نشده است. درهرصورت قطعا گوشی‌های دارای نمایشگر مجهز به حفره‌ی دایره‌ای‌شکل برای دوربین سلفی، زودتر از گوشی‌هایی روانه‌ی بازار خواهند شد که حفره‌ی مستطیلی‌شکل برای اسپیکر دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات