نام پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام Snapdragon 8150 نخواهد بود

پنج‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اسنپدراگون 8150 صرفاً اسم رمز کوالکام برای این پردازنده است و با نام متفاوتی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

کوالکام نسل بعدی پردازنده‌ی پرچم‌دار موبایلش را در Snapdragon Technology Summit معرفی خواهد کرد که از ۱۳ تا ۱۵آذر برگزار می‌شود. به احتمال فراوان، تمرکز اصلی این برنامه‌ی سه‌روزه روی فناوری 5G خواهد بود و معرفی محصولات جدید اپراتورها و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ را شاهد خواهیم بود.

در گذشته، نام‌های تراشه‌‌های اسنپدراگون از روند S1/S2/S3/S4 پیروی می‌کردند. سپس، این روند تغییر کرد و شاهد الگوی نام‌گذاری کنونی به شکل 200/400/600/700/800 بودیم. تا امروز، احتمالاتی مبنی بر تغییر دوباره‌ی این الگوی نام‌گذاری به‌گوش می‌رسید. به‌همین‌دلیل وقتی پردازنده‌ای با نام sm8150 در بنچ‌مارک‌ها رؤیت شد، همه تصور می‌کردند نام آن اسنپدراگون 8150 خواهد بود. باوجوداین، گزارش جدید PCMag این احتمال را رد می‌کند و می‌گوید sm8150 صرفاً نام داخلی این چیپ است و با اسم متفاوتی عرضه خواهد شد. این گزارش نامی برای اسنپدراگون جدید ارائه نداده و فقط می‌گوید نام آن یا اسنپدراگون 855 است یا اینکه Qualcomm چیپ‌هایی را که از فناوری 5G بهره می‌برند، با الگوی جدیدی نام‌گذاری خواهد کرد. به‌هرحال، آنچه مسلم است نام جدید Snapdragon 8150 نخواهد بود.

ازآنجایی‌که اخیراً مودم‌های این شرکت از مدل X24 در نسل 4G به‌نام X50 برای 5G رسیدند، شاید این SoC جدید هم اسنپدراگون 5000 نامیده شود. همچنین، شنیده بودیم این چیپ قرار است سه گروه هسته‌ی پردازشی یا دو گروه اصلی و یک گروه برای پردازش‌های سنگین داشته باشد که این گزارش جدید می‌گوید دراین‌باره هم نباید چندان مطمئن باشیم. علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد کوالکام در‌حال‌کار روی چیپ دیگری برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی با اسم رمز sm8180 است؛ اما دراین‌زمینه هم احتمالاً نام نهایی آن اسنپدراگون 8180 نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات