نسل جدید مزدا 3 معرفی شد

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
نسل چهارم سدان و هاچ‌بک مزدا 3 با طراحی جذاب و پیشرانه‌ی انقلابی Skyactiv-X، سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.
تبلیغات

نسل جدید مزدا 3 به‌عنوان آغاز عصری جدید برای خودروساز ژاپنی مزدا، رونمایی شد. نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ مکانی مناسب برای معرفی نسل چهارم مزدا 3 در هر دو مدل هاچ‌بک و سدان است؛ درکنار رونمایی مدل ۲۰۱۹ محصول پرطرفدار مزدا، سرانجام پیشرانه‌ی انقلابی اسکای اکتیو ایکس (Skyactiv-X) با کنترل جرقه‌زنی شمع هم به تولید نهایی می‌رسد.

مزدا 3 جدید، نمایش به‌روزرسانی زبان طراحی Kodo است که در مدل هاچ‌بک و سدان به‌ترتیب با الهام قابل‌توجه از مدل‌های مفهومی کای (Kai) و ویژن کوپه (Vision Coupe) که سال گذشته در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی شدند، همراه می‌شود. در هر دو مدل مزدا 3 جدید، به‌ سادگی و مینیمالیست بودن زبان طراحی Kodo توجه ویژه‌ای شده است.

Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019

مزدا 3 سدان مدل ۲۰۱۹ با ۴.۶۶۶ متر طول و ۱.۴۴۵ متر ارتفاع، در مقایسه با نسل گذشته ۸۲ میلی‌متر طویل‌تر و ۵ میلی‌متر به سطح زمین نزدیک‌تر شده است؛ مدل هاچ‌بک با ۴.۴۵۹ متر طول و ۱.۴۴۰ متر ارتفاع، در طول و ارتفاع به‌ترتیب ۱۱ و ۱۰ میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد. پهنای هر دو مدل سدان و هاچ‌بک با ۲ میلی‌متر افزایش، به ۱.۷۹۷ متر رسیده است، اما هنوز فاصله‌ی بین دو محور نسل جدید مزدا 3 اعلام نشده است.

Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019

در طراحی فضای داخلی، باتوجه به ایجاد حس تمرکز به رانندگی با الگوی ارگونومیک ژاپنی‌ها همچنان به اصل «هرچه ساده‌تر، بهتر» پایبند مانده‌اند. دسته دنده در هر مدل دستی و اتوماتیک& جلوتر نصب شده است تا هنگام استفاده از آن، راننده از فرمان فاصله نگیرد. کابین مزدا 3 جدید با روکش‌های چرم جدید، صندلی‌های راحت، نمایشگر ۸.۸ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی MZD بالای داشبورد و سیستم صوتی با ۸ یا ۱۲ بلندگو در مدل‌های مختلف زیبا و کاربرپسند به‌نظر می‌رسد.

Mazda 3 2019

متأسفانه مقامات مزدا تنها به وجود پیشرانه‌ی جدید اسکای اکتیو ایکس ۲ لیتری با سیستم برق ۲۴ ولت در مزدا 3 مدل ۲۰۱۹ اشاره کردند و هنوز مشخصات کامل آن اعلام نشده است. علاوه‌بر این پیشرانه، مدل‌های متنوع مزدا 3 جدید در کشورهای مختلف با نمونه‌ی به‌روزرسانی‌شده اسکای اکتیو G و D با حجم‌های ۱.۵، ۱.۸، ۲ و ۲.۵ لیتر و جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار ۶ سرعته عرضه خواهند شد. احتمالاً این مدل‌ها با قدرتی حدود ۲۰۰ اسب‌بخار همراه باشند و البته سیستم تمام چرخ محرک i-Active مزدا، به‌صورت آپشن ارائه می‌شود.

Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019
Mazda 3 2019

مزدا 3 جدید با تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده نظیر فناوری نیمه‌خودران سرعت، ترمز و فرمان، هشدار وجود خودرو در تقاطع، دوربین‌ و سنسورهای LED هشدار خواب‌آلودگی و کیسه هوای زانو (برای اولین بار در محصولات مزدا) در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

برای آشنایی با پیشرانه‌ی انقلابی Skyactiv-X و روش عملکرد آن، این مقاله را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات