افزایش قیمت محصولات اپل در پی تنش‌های بین چین و آمریکا

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شدت گرفتن جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا، در آستانه دیدار سران دو کشور، احتمالاً به ضرر علاقه‌مندان محصولات اپل تمام خواهد شد.
تبلیغات

جنگ اقتصادی و تنش‌های درگرفته بین چین و ایالات متحده آمریکا تاکنون به‌شدت این روز‌ها نبوده است. با وجود اینکه دونالد ترامپ پیش از این اطمینان داده بود که دامنه‌ی تعرفه‌های جدید اعمال‌شده در تجارت با چین، محصولات اپل را در بر نمی‌گیرد، اما در آستانه‌ی نشست هفته‌ی آینده با همتای چینی خود، مواضع متناقضی را اتخاذ کرده است.

براساس گزارش نشریه وال استریت، اگر منافع آمریکا به‌نحو مطلوب در مذاکرات پیش‌رو تامین نشود، واردات کالا با حجم بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار، مثل محصولات الکترونیکی که اپل و سایر تامین‌کنندگان آمریکایی در خاک چین اقدام به تولید آن‌ها می‌کنند، با تعرفه ۲۵% مواجه خواهند شد.

Trump Jinping

درحالی که کابینه‌ی ترامپ دغدغه‌ی واکنش منفی مصرف‌کنندگان و مشتریان این کالاها را دارد، خود ترامپ معتقد است: «۱۰٪ افزایش قیمت چندان مشکل‌ساز نخواهد شد و مردم خیلی زود به آن عادت می‌کنند».

با اعمال تعرفه‌های جدید، دو رویداد پیش‌بینی می‌شود؛ یا کوپرتینویی‌ها بخشی از خطوط تولید خود را به بازارهایی نظر تایوان و ویتنام منتقل می‌کند، یا به احتمال بیشتر به‌زودی با افزایش قیمت محصولات جذاب و پرطرفدار اپل مواجه خواهیم شد.

حال با توجه به رویدادهای اقتصادی اخیر و رشد بی‌سابقه‌ی قیمت در بازار ایران، چانچه چنین تغییراتی در قیمت محصولات Apple و سایر تولید‌کنندگان مشابه، اعمال شود، عکس‌العمل مصرف کنندگان ایرانی چه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات